DIY || Verwen je handen en nagels!

14:44 Nannick 0 Comments


Je nagels en handen hebben de hele dag wat te verduren. Je mag ze daarom best 1 of 2 keer in de week verwennen. Ze hebben het hard nodig als jij wilt dat nagels en handen er mooi en verzorgd eruit zien. Dit doe je met een soort handige en makkelijke massage/manicure. Ik ga in dit artikel uitleggen hoe ik mijn handen en nagels per week verzorg. Je hebt wel wat verschillende producten nodig maar ik denk wel dat je het meeste zelf wel in huis hebt.

De producten die je nodig hebt:
- Nagelremover zonder aceton!
- Wattenschijfjes
- Nagelvijl
- Nagelriem olie
- Kommetje met warm water
- Handcrème
- Olie (bijvoorbeeld olijfolie)

Ik ga je nu uitleggen met behulp van foto's hoe je je nagels en handen kan verwennen. Iedereen doet het anders, dus je hoeft niet precies dezelfde dingen te doen als ik doe.

Haal eventuele nagellak eraf met nagelremover op een watje, ik had geen nagellak op en hoefde het gelukkig daarom niet eraf te halen met nagelremover omdat mijn vingers daar op dit moment niet tegen kunnen.

Pak een vijl, maakt niet uit welke. Maak je nagels mooi rond, vijl altijd één richtig op anders breken je nagels sneller af. Gebruik ook nooit een nagelschaartje, dit maakt je nagels extra slap.

Doe wat olie in een schaaltje met lauw water (niet koud!).

Kommetje met water
Voeg de olie bij de water toe, dit kan gewoon olijfolie van de c1000 zijn! Die hebben je ouders vast wel in huis!
Druppels olie toegevoegd
Dan ga je het roeren totdat het een beetje opgelost is in het water.
Roeren
Let op: Voordat je je handen in de olie legt, maak eerst het potje van de nagel olie open. Mijn handen waren zo vet dat ik hem niet meer open kreeg en aan mijn vader moest vragen of hij hem open kon maken :)

Hou je handen een paar minuten in water en olie, het voelt heel raar en vettig maar laat je handen er toch maar in! Was na een paar minuten al het onnodige olie van je handen af met water, droog daarna je handen. Je handen zijn nu erg zacht!

Handen in het kommetje
Masseer je nagelriemen met een nagelriem olie. Ik gebruik die van Essence, hier komt binnenkort een review over. Ik heb de foto expres wazig gemaakt zodat jullie kunnen zien waar de olie zit.

Nagelriemen masseren
Masseer je handen met een voedende handcrème. Ik gebruik die van het Kruidvat eigen merk. Hier komt ook een review over.

Handcrème
Dit was een mini manicure, mijn handen voelen echt heel zacht en verzorgd aan! Echt heerlijk! Heel veel meiden weten niet hoe belangrijk het voor je handen en nagels is om ze wekelijks te verzorgen. Ik zou er dus snel mee beginnen! Je hebt er alleen maar profijt van. 

Je nagels en handen hebben de hele dag wat te verduren. Je mag ze daarom best 1 of 2 keer in de week verwennen. Ze hebben het hard nodi...