Nagels verharden met knoflook

11:37 Nannick 8 Comments

Niet iedereen heeft van die mooie, lange en harde nagels! En ik helaas ook niet. Mijn nagels zijn super slap, ik hoef maar iets te lang met mijn handen in het water en dan begint het drama al. Ik ben altijd op internet op zoek naar een manier waarop ik mijn nagels harder kan laten maken. Eerst vond ik dat citroen bij veel mensen in de smaak viel, maar citroen droogt je nagelriemen heel erg uit. Aangezien ik al droge nagelriemen heb en ik er heel erg veel last van heb zag ik dat niet meer zitten. Ik zat laatst de berichtjes van mijn favoriete beautysite Beautygloss te lezen. Misschien had Mascha wel iets om je nagels harder te maken! En ja hoor, na lang gezocht te hebben. Heb ik het gevonden :) En ja ik ga dat doen met knoflook...

Toen ik het artikel (en filmpje) uitgebreid bekeken heb. Dacht ik: "Ik wil dat ook!". Ik wil niet, dat ík als enorme nagellak-freak, niks meer met nagellak kan doen omdat mijn nagels te zacht en te kort zijn. Ik had de wijze raad van Mascha opgevolgd.

Wat ik  nu ga zeggen klinkt heel erg raar: ik versterk mijn nagels door middel van knoflook. Jullie denken zeker "He bah, daar ga je van stinken". Ondanks dat is het super goed om je nagels sterker te maken!
Ik had toevallig nog een transparante nagellak in de kast staan, kocht diezelfde dag een knoflook en snijden maar! Het nagellak potje zat vol met de knoflook.

   
Dit moet ik een week laten staan en af en toe schudden. Ik ben heel erg benieuwd of dit daadwerkelijk mijn nagels sterker gaat maken. De geur gaat als goed is weg als je het op je nagels heb gesmeerd.
Laten we hopen dat mijn nagels over 3 weken super hard zijn...

Niet iedereen heeft van die mooie, lange en harde nagels! En ik helaas ook niet. Mijn nagels zijn super slap, ik hoef maar iets te lang met ...

8 reactie(s):

Lies zei

Ben heel erg benieuwd! Ga je zeker volgen om te kijken wat de uitslag is!

Inge zei

Ik ben ook erg benieuwd! Ik hoop dat het werkt!

Ik hoop het zeker, dan kan ik tenminste weer mooie foto's van nagellak maken (A)

daya zei

mmm nog iets kan ik gewoon een normale nagellak kopen die in de winkel staat......wil het ook graag uitproberen :)

Ja gewoon een doorzichtige lak, denk aan base coat of top coat. Maar houd er wel rekening mee dat het erg kan stinken, en dat het bij mij niet heeft gewerkt. Maar eventjes, denk aan ongeveer 2 weken. Je kunt dit berichtje even lezen: http://lovebeautyandmore.blogspot.com/2011/03/update-nagels-versterken-met-knoflook.html

Ik hoop dat het bij jou wel werkt! Laat me het even weten (:

Daya zei

Dus watt???
het heeft niet gewerkt bij jouw???
u nagels zijn er niet sterker van geworden???

Bij mij heeft het inderdaad niet gewerkt, maar 2 weken. Nu zijn mijn nagels gewoon weer super zacht en ze breken telkens af.

Dus nee het heeft duidelijk niet gewerkt!

Anoniem zei

bij mij werkt het een beetje kijk anders even op youtube.com voor een filmpje waarin ze dat uitleggen en google maar en keer een heeele dag dat heb ik ook gedaan en mijn nagels zijn al een beetje langer door al die diengen zoals nagels in een speciaal badje zetten en knoflook in basecoat of transparante nagellak doen maar mijn tip is om gewoon de hele tijd nagellak opdoen maar iedereen zegt dat je nagels daar heel erg in uitfrogen en dat geloof ik heeelerg want mijn nagels breken de hele tijd dus gewoon enn ( kort ) dagje googlen en dan kom je er wel uit

ciao