Trend || V- Nagels

11:26 Nannick 2 Comments

Ik las dat de v-manicure op dit moment erg populair is! Sophy Robson, een Engelse vrouw dat gek is op nagellak en nagels, is dan ook echt een trendsetter wat nagels betreft. Ze mag veel looks bij de nagels van de modellen creëren voor op de catwalk. Voor de show van Antonio Berardi maakte zij de v-manicure. 

Het is een gelakte nagel maar er is een stukje bij de nagelriemen (in de vorm van een v) en in het midden van de nagel (rechte streep) overgeslagen. Hierdoor krijg je echt een mooi effect. Ik wilde het graag proberen, en hier zie je mijn versie


Ik vind mijn versie goed gelukt, en ik ga deze v-manicure vaker gebruiken als ik mijn eigen nagels wat langer zijn. Sorry voor het gebruik van nep nagels, ik kan niet leven zonder nagellak. Als mijn nagels weer eens kort zijn en ik wil nagellak reviewen voor mijn site of een nieuwe nail art proberen pak ik mijn nep nagels erbij. Nee natuurlijk plak ik ze niet elke keer op mijn nagels met lijm! Die erge ervaring laat ik achter me, met plakband lukt het ook. Ze zijn heel erg gevoelig en plakken niet lang (nog geen eens een half uur). Maar om even nagellak op te doen en foto's te maken zijn ze perfect.

V-Manicure
Het is helemaal niet moeilijk om een v-manicure te maken. Met behulp van foto's leg ik het je stap voor stap uit, je bent zo klaar.
Stap 1

Je begint zoals altijd met een base coat en een leuk kleurtje (mijn nepnagels waren paars dus denk bij mij maar een paarse nagellak). 

Stap 2

Zet onderaan bij je nagelriem 2 schuine streepjes tegenover elkaar. Gebruik hiervoor een heel dun kwastje, niet de kwast van het nagellak potje! De lengte is ongeveer de helft van een centimeter. Je kunt hiervoor natuurlijk een andere kleur gebruiken dan zwart. 

Stap 3

Trek de lijn recht door tot het uiteinde van je nagel. Het maakt niet uit als de lijntjes niet helemaal recht zijn. Dat komt later wel weer goed.

Stap 4
Dan zijn we alweer bij de laatste stap uitgekomen. Gebruik het kwastje dat bij het potje nagellak zit om de vakken 'in te kleuren'. Als je dit ook met een dun kwastje doet dan droogt het heel rommelig op en het is niet vlak.

Easy toch? Hier nog een paar foto's met het resultaat op al mijn vingers.




Zoals je misschien al gezien hebt zijn mijn vingers niet in een goede staat. Alweer een paar weken geleden gebruikte ik heel veel nagellak en remover. Dit is natuurlijk erg slecht maar ik was bezig met nieuwe kleuren en nail art te maken. Mijn vingers werden van de vele remover niet echt blij. De huid rondom de nagelriemen zijn vaak rood en dik. En het jeukt verschrikkelijk. Pas dus op als je teveel remover gebruikt! Dit wordt hopelijk na een paar maanden geen nagellak dragen weer beter. 


Wat vinden jullie van deze v-manicure. Ik vind het erg leuk bedacht en helemaal niet moeilijk!

Ik las dat de v-manicure op dit moment erg populair is! Sophy Robson, een Engelse vrouw dat gek is op nagellak en nagels, is dan ook echt...

2 reactie(s):

Hee dit is echt heel gaaf! Vind je nagels supergoed gelukt en nu ga ik dit zeker een keer proberen!
Enig idee waar ik zo'n klein kwastje kan vinden?

Dankjewel, Essence heeft zo'n nail painter.
Maar ik doet het gewoon met een simpel verkwastje. Ik schrijf er binnenkort wel een berichtje over! :)