Update nagels versterken met knoflook

07:34 Nannick 0 Comments

Een tijdje geleden had ik jullie verteld dat ik ging beginnen met het versterken van mijn nagels met knoflook. Weet je niet waar ik het over heb? Lees dit bericht dan even door. Het moet de nagels verharden, ik moest stukjes knoflook in een transparante nagellak doen. En dat een week laten staan. Ondertussen is er al meer als een week voorbij. Ik heb daarom even een update tussendoor van hoe mijn nagels er aan toe zijn. 



Ik had het een week laten staan, bij Mascha op beautygloss had ik in haar filmpje gezien dat haar nagellak geel kleurde. Dit was bij mij niet zo, terwijl ik netjes elke dag het potje met knoflook schudde. Ik besloot gewoon door te gaan. Vorige week vrijdag was het zover, ik kon het gaan gebruiken. 

De geur was niet normaal, toen ik het op deed ging ik de eerste keer bijna over me nek. De hele kamer rook naar knoflook en als ik maar iets te dicht met me handen bij mijn neus kwam rook ik het in overvloed! Ik hoopte dat deze geur snel weg zou trekken, maar dat was niet zo. Diezelfde middag om 4 uur rook ik het nog steeds! Ik besloot te gaan douchen, misschien zou dan de geur wegtrekken. Me nagels had ik goed 'ingesopt' met badschuim en daarna ook nog tandpasta (dat helpt tegen sterke geuren). Toen ik uit de douche kwam rook ik niks meer van de knoflook geur, blij dat ik was! Ik rook de knoflook niet meer en mijn nagels waren hard. Ik had besloten dat ik de nagellak er pas op doe vlak voordat ik ga douchen. Dan hoef ik niet de hele dag met die vieze lucht te lopen. 

Dinsdag had ik het weer op gedaan, want ik voelde mijn nagels al iets slapper worden. Dit keer vlak voordat ik ging douchen, de geur was er na het douchen niet vanaf gegaan en ik was diep teleurgesteld. Gelukkig hadden mijn nagels de hele nacht nog om zich te herstellen van de knoflook geur. De volgende ochtend was ik alweer vergeten dat ik die avond daarvoor knoflook op me nagels had gedaan. In de middag kwam ik erachter, ik heb de geur de hele dag niet geroken! Zelfs 's ochtends met het opdoen van mijn make-up niet!

Mijn nagels zijn intussen gegroeid en sterker geworden, sowieso moet alles overnieuw groeien. Ik moet het net zolang gebruiken totdat de zachte nagels eraf zijn gegroeid, snap je? Zodat ik alleen maar harde nagels over houd. Dit duurt nog een tijdje. Ik ben nu bijna op een kwart, schiet al aardig op :) Eerst kon ik mijn nagels heel makkelijk dubbel vouwen en nu kan ik dat al een stuk minder. Natuurlijk ga ik niet telkens aan mijn nagels voelen want dan wordt het alleen maar nog zachter. Ik blijf er van af en we zien wel wat er gebeurd.

Zo zien mijn nagels er nu uit:




Iets langer, het is al veel beter als die 'stompjes'. Maar nog niet lang genoeg! Ik ben tot nu toe tevreden over de knoflook nagellak, mede mogelijk omdat ik nu de geur weet te bestrijden. Ik zal jullie de aankomende weken op de hoogte houden!

Een tijdje geleden had ik jullie verteld dat ik ging beginnen met het versterken van mijn nagels met knoflook. Weet je niet waar ik het over...