Tip || Verkwastje als Nail Art pen

14:42 Nannick 0 Comments

Bij het artikel over de V-Manicure werd een vraag gesteld waar je zo'n klein kwastje kunt vinden om je nail art zo mooi mogelijk te maken. Sorry meiden, ik gebruik gewoon een verf kwastje! Het is heel on-professioneel, ik weet het maar het werkt geweldig. Ik weet niet waar je anders een nail art pen kan kopen. Het enige dat ik weet is dat Essence wel een nail painter heeft, maar die is wit. Je kunt dit dus niet voor andere kleuren gebruiken.
Volgens mij weten jullie niet dat ik mijn nail art gewoon met een doodsimpel verf kwastje maak?


Heb jij toevallig wel de nail art painter van Essence in huis en is de nagellak die erin zit bijna op? Dan kun je ook het kwastje goed met aceton schoonmaken! Je gooit het potje weg en je hebt alleen de dop met het kwastje over. Maar stel nou dat je geen nail art painter in huis hebt? Geen zorgen, met een simpele verfkwast (die iedereen wel heeft) en een schaar ben je al klaar!

Verfkwast
Dit is mijn verfkwast die ik normaal gebruik voor het verven (niet dat ik dat nu nog steeds doe). Maar deze kwast gaan we omtoveren tot een nail art pen.


Je knipt een stuk van de kwast af, wees niet te zuinig. Je denkt al snel dat je er teveel hebt afgeknipt maar dit valt reuze mee. Knippen doe je vanaf de zijkant en bovenaf, maakt eigenlijk niet zoveel uit.

Zoveel heb ik eraf geknipt

Geknipt kwastje
En dit is de kwast na het knippen, hier heb ik er expres niet zoveel van af gehaald. Dit is nog best wel veel en ik wil hem nog dunner. Want als ik zo zou beginnen lukt het niet om een dun streepje te zetten!

Resultaat
Dit is het resultaat. Ik heb het kwastje korter en een stuk dunner gemaakt. Je kan natuurlijk zelf bepalen of je een kort of lang kwastje wilt maken. Ik had al eerder een lang kwastje gemaakt, dus vandaar dat ik nu voor de korte ging.

2 kwasten voor de nail-art
Het ziet er niet zo mooi uit, maar het werkt net zo goed als een nail art pen. Het is veel goedkoper en makkelijker!
Als je wilt beginnen met een nail art maken maak dit kwastje goed met aceton schoon en dep dit in de nagellak. Je kunt een klodder op een papiertje doen en daarna het kwastje erin deppen. 
Als er nagellak aan het kwastje zit komen alle haartjes samen dus je hebt geen last van 'overbodige' dunne streepjes van haartjes die uit je kwast springen. 
Ik hoop dat jullie nu ook aan de slag kunnen gaan met deze zelfgemaakte nail painters! :)

Bij het artikel over de V-Manicure werd een vraag gesteld waar je zo'n klein kwastje kunt vinden om je nail art zo mooi mogelijk te ...