Garnier Pure Active Exfobrusher

10:53 Nannick 3 Comments


In januari had ik de 2 producten aangeschaft van Garnier. Toen die tijd had ik heel erg veel last van puistjes, ik was op zoek naar een wat heftiger spul. Dan kom je uiteraard ook duurder uit qua prijs. Bij een aanbieding van 1+1 van Garnier had ik de Pure Active Srub & Exfobrusher gekocht. Ik heb het tot vandaag de Exfobrusher goed gebruikt. Het ziet er handig en leuk uit, maar werkt het ook?

Als je je gezicht goed wilt reinigen heb je een goede reiniging nodig en een milde scrub. Garnier heeft dat allebei in de Exfobrusher zitten. Met de zachte haartjes breng je het aan op je gezicht, in de Exfobrusher zitten 2% salicylzuur en exfoliatie. Deze samen zorgen voor dat je puistjes op een goede manier worden weggehaald.


Wat belooft Garnier?
- Een dagelijkse gezichtreiniger dat je huid reinigt
- verwijdert dode huidcellen intensief
- Bestrijdt de meeste moeilijk te bereiken onzuiverheden
- Vermintert talgproductie welke puistjes kan veroorzaken.


Hoe werkt het?
- Je maakt je gezicht nat met water en reinig het eventueel met een zachte (!) tonic.
- Maak het borsteltje van de Exfobrusher nat onder de kraan.
- Draai de dop van de Exfobrusher een halve slag.


- Knijp in de fles totdat je het spul op het borsteltje ziet verschijnen. De vloeistof is blauw met een beetje sop


- Maak met de Exfobrusher ronde bewegingen op je huid. Dit zorgt voor een extra diepe reiniging. Als je een gevoelige huid hebt zou ik dit niet te lang volhouden.

- Draai de dop van de fles nu weer een halve slag om de dop dicht te draaien

- Maak je gezicht schoon met water

- Hou de Exfobrusher onder de kraan en spoel het reinigingsmiddel van de brusher af



De verpakking:
De verpakking vind ik er leuk uitzien, simpel maar toch over na gedacht. Gelukkig zijn de haartjes bovenop de tube niet hard. De sterke formule zit dus in de tube zelf. Verder vind ik het handig dat je de dop open en weer dicht kunt draaien. Je kunt de borstel dus ook gebruiken in combinatie met een andere reinigingsmiddel want het komt niet in aanraking met de gel in de tube. Het is handig om in de hand te houden omdat de tube vrij dun is. De borstel heeft 170 zachte en ultraflexibele microhaartjes van 8 millimeter. 



Werking:
Ik vind dat deze Exfobrusher goed zijn werk doet, ik gebruik het nu ongeveer 3 maanden. Elke week 1 keer. En ik zie duidelijk verschil, ik heb veel minder puistjes en mijn huid is veel egaler. De zwarte meeëters blijven wel een beetje zichtbaar, maar ik heb nog nooit gehad dat dat weg ging bij een reinigingsmiddel. 
In het begin moest mijn huid zichtbaar wennen aan 'het iets heftiger dan normaal' spul. Me huid werd dan heel droog en rood. Maar na een paar keer gebruiken werd dit steeds minder. Het gaat goed als ik elke keer na het reinigen een crème op me gezicht smeer. Het enige waar ik zelf aan moet wennen is de geur, het is erg aanwezig en als ik dit gebruik onder de douche komt dat spul op een of andere manier toch altijd in mijn mond. En dat is geen pretje..


Voordelen & Nadelen
+ Het effect van de borstel
+ Frisse en egale huid
+ Te combineren met je eigen reinigingsmiddel
+ Na een lange tijd geen puistjes meer
+ Inhoud: 150 ml

- De geur is best wel sterk
- Prijs: €7.99
- Verwijderd niet alle meeëters

De prijs is dus €7.99 en is verkrijgbaar bij het Kruidvat en andere drogisterijen bij jou in de buurt. Over de 3 in 1 Scrub Wash van Garnier komt later ook nog een review over. Die moet ik eerst uitgebreid testen.

In januari had ik de 2 producten aangeschaft van Garnier. Toen die tijd had ik heel erg veel last van puistjes, ik was op zoek naar een wat...

3 reactie(s):

Inge zei

Bedankt voor je review =) ben benieuwd naar de 3 in 1 scrub!

Jacomine zei

Weet je misschien of deze nog steeds 7,99 is, of is de prijs inmiddels omhoog gegaan?

@Jacomine Waarschijnlijk is de prijs nog steeds hetzelfde. Rond de 8 euro dus :)