Kapotte oogschaduw?

10:57 Nannick 0 Comments


Oh no! Je oogschaduw is gevallen, de meeste meiden gooien het gelijk weg maar je kan je oogschaduw nog redden. Stel dat het je favoriete oogschaduw is? Tja dan moet je hem weggooien, vanaf nu weten jullie dat je dat nooit moet doen en het altijd moet proberen te maken. Alles valt te maken! Gister heb ik wat oogschaduw gekregen van een vriendin en die was kapot. De kleur vind ik erg mooi, maar hij is welk kapot. Heel even zat ik te twijfelen maar toen bedacht ik me dat ik het ook kan maken.

Heb jij nou ook een kapotte oogschaduw, misschien via de post niet heel thuis gekregen of heb je het doosje zelf een keer laten vallen let dan even goed op. 

Zo zag mijn oogschaduw eruit toen ik het kreeg, helemaal kapot.
En nu laat ik jullie zien hoe ik dit weer gemaakt heb, je hebt er niet veel voor nodig! Je hebt nodig:
Alcohol (minimaal 70%), lepel, muntstuk (afhankelijk hoe groot het stukje is van de kapotte oogschaduw), een bakje en natuurlijk je kapotte oogschaduw.

Dit is wat je nodig hebt
Je kunt er ook een eyeshadow mousse van maken, dit stond onder andere op beautylab, dit heb ik ook geprobeerd met een andere oogschaduw maar dat was totaal mislukt. Deze manier is veel makkelijker en het resultaat is ook veel beter!

Laten we beginnen!


Haal eerst alle oogschaduw uit de pan (oogschaduw doosje) en doe dit in een ander bakje. Als niet alles van je oogschaduw stuk is hoef je natuurlijk niet alles eruit te halen maar alleen het gedeelte wat kapot is.


Je stampt het fijn met een lepel, kan ook met de achterkant. Het is niet erg als er een paar grote stukjes tussen zitten.


Voeg er dan ongeveer 4 kleine druppeltjes alcohol bij. Ik heb een klein beetje in de dop geschoten en daarna beetje bij beetje toegevoegd aan de gestampte oogschaduw.


Schud alles weer terug in het oogschaduw doosje en verdeel het zodat het overal gelijk is. Stamp het eventueel als dit nodig is plat met de bolle kant van de lepel.


Pak het papiertje en de muntstuk erbij, stop de munt in het doekje. Zo heb je een vlak oppervlak. Trek niet te hard aan het tissue anders kunnen er scheuren in komen. Druk de oogschaduw plat, druk niet te hard. Gewoon los is meer als voldoende. Doe dit net zo vaak totdat je tevreden bent. 


En dit is dan het resultaat, de oogschaduw ziet er netjes en zo goed als nieuw uit! Niks op aan te merken, de kwaliteit blijft hetzelfde. 

Swatch
Deze kleur is erg goed gepigmenteerd, er zitten een beetje glitters in. Dit is van Essence van de Summer Of Love collectie. De naam is 02 Woodstock. De prijs weet ik niet, het zal wel rond de normale prijs van Essence liggen. Je kunt deze kleur niet meer in de winkels kopen want dit kwam van een limited edition af. Binnenkort ga ik hier een look van maken!

Laten jullie het me weten als het jou ook is gelukt?

Oh no! Je oogschaduw is gevallen, de meeste meiden gooien het gelijk weg maar je kan je oogschaduw nog redden. Stel dat het je favoriet...