Budget tip: kwasten van Essence

17:17 Nannick 2 Comments


Ik heb een hele leuke budget tip voor jullie! Namelijk de kwasten van het bekende beauty merk Essence. Voor iemand die niet online mag shoppen om goede kwasten te kopen is dit een mooie oplossing. Nu heb ik hier een goede blendingskwast en blush kwast. En een nog betere kwast voor deze prijs vind je niet.


Zo vind je ze in de winkels, met een duidelijke en mooie verpakking. Je moet wel even goed zoeken in de schappen want ze liggen niet erg opvallend. Ze hebben allebei een mooie touch van Essence. Namelijk het logo. De blush kwast is glimmend en de smokey eye brush kwast is mat.


De powder & blush brush lijkt heel veel op de kwast van 2 jaar geleden uit de moonlight collectie. Het enige verschil is de kleur en dat deze kwast in het vaste assortiment zit. En die kwast uit de moonlight collectie was een limited edition. De haren zijn synthetisch, super zacht dus! De kwast is vrij klein qua formaat waardoor je het makkelijk in je make-up tas kan stoppen. Kwalitatief is de kwast ook erg goed en het brengt mijn blush echt heel mooi aan. 

De Smokey eyes brush heeft een leuk paars kleurtje. De kwast is lekker lang en dun en ligt goed in de hand. Ook deze brush bestaat uit synthetische haren dus weer lekker zacht. Deze kwast zou ik niet gebruiken voor het aanbrengen van de oogschaduw op je ooglid, dan zie je de kleur bijna niet. En moet je alles opbouwen in laagjes. Ik gebruik deze kwast alleen voor een boog in mijn arcadeboog, wat met deze kwast super makkelijk te werk gaat.

Zoals jullie lezen ben ik heel enthousiast over deze kwasten. De smokey eye brush kost €1,29. De prijs van de blush brush weet ik niet meer. Maar reken maar rond de €3. De kwasten van de Hema, Etos en Douglas zijn hier niet mee te vergelijken. Deze kwasten van Essence zijn van goed kwaliteit, nog beter als dat van de Hema, Etos en de Douglas. Van mij betreft mag Essence nog wel meer met kwasten van dit kwaliteit komen.

Zijn de kwasten van Essence bij jullie al bekend? Of ga je na deze tip ook de brushes halen?

Ik heb een hele leuke budget tip voor jullie! Namelijk de kwasten van het bekende beauty merk Essence. Voor iemand die niet online mag shop...

2 reactie(s):

Sophie zei

Ik heb ze ook ze zijn superfijn! De oogschaduwkwast kost €1.29 en de blush brush weet ik niet precies. x

@Sophie
Bedankt, ik heb het gelijk aangepast!