Essence Longlasting Eye Pencils

11:09 Nannick 0 Comments


Ik begon me een paar jaar geleden te irriteren aan de potloodjes die ik telkens bij moest slijpen. Ze braken telkens af, totdat ik de Longlasting Eye Pencils van Essence zag. De Longlasting Eye Pencils van Essence zijn vrij welbekende oogpotloodjes. Ze zijn fijn, dun en makkelijk te gebruiken omdat ze een draai-systeem hebben. Er zijn nog niet veel kleuren te koop, ik heb er 5 in mijn stash. En ze hebben allemaal een aparte naam: 01 Black Fever, 08 Touch Of Glam, 10 Almost Famous, 06 Seventh Heaven en 02 Hot Chocolate. Sinds dat ik deze potloodjes gebruik, heb ik eigenlijk geen ander merk nodig. Laatst had ik weer een 'normaal' oogpotlood van MNY geprobeerd, maar ook die kwam niet boven deze oogpotloodjes uit.

De potloodjes zijn vrij lang, ze zijn makkelijk open te maken. De dop zit goed dicht waardoor het niet makkelijk open kan gaan. Onderaan het Eye Pencil kun je draaien waardoor de punt omhoog komt. De kleur van het potloodje komt overeen met de kleur als resultaat.


Het potloodje brengt zeer gemakkelijk aan. Als je een streep zet op je huid is de kleur gelijk zichtbaar, je hoeft vaak maar 1 streep te zetten voor een dekkend resultaat. Het is handig dat je de punt ook weer terug kunt draaien, dit zorgt ervoor dat het potloodje minder kwetsbaar is om te breken. Het gaat hierdoor een stuk langer mee. De punt is een beetje stomp, en heel zacht. Nadat je het Eye Pencil vaker gebruikt hebt wordt het puntje rond. Dit geeft geen problemen bij het gebruiken op je ogen.


Het is heel gemakkelijk om het aan te brengen, hieronder heb ik bij alle kleuren 1 streep op mijn hand gezet. Dit is genoeg om te gebruiken. De strepen zijn best dun, maar als je het als eyeliner gebruikt is het net iets te dik. De kleur blijft lang zichtbaar, op de helft van de dag is het wel nodig om het lijntje een beetje bij te tekenen. 


Aangezien het assortiment van Essence net vernieuwd is zitten er een aantal nieuwe kleuren bij. Almost Famous (parelmoer kleur) zit in het nieuwe assortiment. Uiteraard ook de zwarte (Black Fever) en bruine kleur (Hot Chocolate). De blauwe en paarse weet ik niet zeker.
Maar voor de prijs hoef je ze niet te laten liggen, probeer ze een keer uit. Want ze kosten maar €1.50 per stuk. Bij de 50% korting actie van het Kruidvat had ik 2 zwarte kleuren ingeslagen. Waardoor ik voor 2 potloodjes €1.50 betaalde.

Edit: Vandaag komt er maar 1 artikel online, in verband met Bevrijdingsdag. Wat gaan jullie doen, lekker feesten of een dagje thuis blijven en bijkomen van Koninginnedag? Ik ga vandaag met een aantal vriendinnen naar Wageningen, lekker feesten. Allemaal veel plezier vandaag!

Ik begon me een paar jaar geleden te irriteren aan de potloodjes die ik telkens bij moest slijpen. Ze braken telkens af, totdat ik de Longl...