Review || Essence Nail polish remover

14:41 Nannick 0 Comments

Mijn remover van het huismerk van Kruidvat was ik helemaal zat. Zoals ik jullie had verteld werden mijn vingers en nagels er helemaal niet beter van. Oké, nagellak remover is niet het beste product wat je gebruikt op je nagels. Maar het is niet de bedoeling dat onze nagels er slechter van worden. Vandaar dat ik nu ben overgestapt naar een andere nagellak remover. Namelijk die van Essence. Deze nagellak remover heeft een vriendin van mij ook, en daar was ik tevreden over. Toen ik eenmaal bij de Kruidvat liep had ik deze toch maar mee genomen.

Het belangrijkste is dat je nagellak remover geen aceton bevat! Dat is heel erg slecht voor je nagels, het maakt ze zacht en broos. Op de verpakking van mijn vorige remover stond dat er geen aceton in zit, maar volgens mij is dit niet helemaal waar.
Maar terug naar deze remover. De verpakking ziet er leuk en vrolijk uit. Bovenop de dop staat een grote 'e'. Er zit 150 ml in, vergeleken met mijn vorige remover is dat bijna niks. Maar als nog had ik hoop dat deze remover wel goed in de smaak viel, ondanks de hoeveelheid. Het beloofd mijn nagels op te helderen, versterken en ook het witter maken van mijn nagels.


Maar er is nog iets waardoor ik voor deze nagellak remover heb gekozen, namelijk de geur! Eindelijk die vieze geur zit hier niet in, als je echt heel 'dichtbij' gaat ruiken natuurlijk wel. Maar dat komt door de hoeveelheid alcohol. In deze remover zit parfum een vleugje vanilleduft en waldbeer, een erg zoete geur dus. Deze geur is wel erg aanwezig tijdens het eraf halen van je nagellak, ik zelf vind het niet storend. Maar ik kan me voorstellen dat er wel andere meiden zijn die er zich aan storen.


De manier waarop je het moet gebruiken is best onhandig, er zit geen pompje in of een kleine opening. Alleen maar een groot gat. Op zich is dit geen ramp, maar een kleinere opening was misschien wat fijner geweest.


Over de kwaliteit van deze nagellak remover ben ik wel van te spreken! Het droogt mijn nagels absoluut niet uit, wat een enorm pluspunt is. Het aantal keren dat je met een wattenschijfje met de remover over je nagels moet gaan is normaal. Het haalt er dus niet extra snel af. Nadat je je nagellak eraf hebt gehaald blijft de geur van de remover in je omgeving nog wel een tijdje aanwezig.

Al het al is deze nagellak remover goed genoeg voor mij! Zolang mijn nagels maar niet uitdrogen vind ik het goed, en voor €1.49 is deze remover bij het Kruidvat te koop. Er zijn 3 verschillende varianten: nail whitening (die heb ik), nail moisturizing en nail hardening.

Mijn remover van het huismerk van Kruidvat was ik helemaal zat. Zoals ik jullie had verteld werden mijn vingers en nagels er helemaal niet...