Face of the day - Natural Eye

15:06 Nannick 0 Comments


Het is alweer een tijd geleden dat ik jullie een look heb laten zien, daarom vond ik het weer hoogst tijd voor een face of the day. Deze look gebruik ik vaak en is een van mijn favoriete looks. Het is makkelijk te maken, en het ziet er niet te heftig uit. Precies genoeg voor overdag, maar ook voor een feestje. Je kunt het natuurlijk zo heftig maken als je zelf wilt. Maar ik hou het dit keer rustig, zodat ik het ook naar school op kan doen. Dit keer zonder een tutorial (filmpje) want dat kost nu even te veel tijd. Ik heb wel een foto-tutorial gemaakt. Dus dit keer een lang artikel met veel foto's!
Ik heb wat oudere en nieuwe producten gebruikt. Maar dat is hopelijk niet erg, de oudere producten kun je makkelijk bij een ander merk kopen. Als het maar ongeveer dezelfde kleur is. Ik hoop dat deze foto tutorial duidelijk voor jullie is.

Aller eerst begin je natuurlijk met een 'naakt' oog en gebruik een oogschaduw basis. Dit zorgt ervoor dat je oogleden minder vettig worden gemaakt, de kleuren van de oogschaduw is intenser en de look blijft langer zitten.

Essence - Dress to Impress, uit het oude assortiment
Breng deze oogschaduw (of een soort gelijke kleur) op je bewegend ooglid aan. De kleur lijkt op de foto paars maar eigenlijk is het bruin met shimmer.

Bruine oogschaduw aangebracht
Daarna heb ik de oogschaduw van het huismerk van de drogist gebruikt (lidyl), deze oogschaduw had ik een tijd geleden gekocht in nood. Omdat ik geen bruine shimmer meer had. Eigenlijk was deze kleur niet wat ik zocht, maar bij deze look komt hij goed van te pas. 

Oogschaduw lidyl - drogist huismerk
Deze oogschaduw breng je al deppend aan over de bruine oogschaduw die je hiervoor hebt aangebracht. hierdoor komt de oranje kleur wat meer naar boven. En is het meer shimmer.

lidyl oogschaduw aangebracht over de oogschaduw van Essence
Dan pak je een zwarte oogschaduw van Essence genaamd Super star. Deze komt ook uit de oude collectie, maar er zal vast wel een nieuwe zwarte oogschaduw liggen in het vernieuwde assortiment. 

Essence - Super star, komt uit de oude collectie.
Deze oogschaduw breng je een beetje in je crease aan en iets daar onder. Het moet niet te duidelijk zijn anders is het effect van de bruin/oranje oogschaduw weg. Pas wel goed op fall out, zoals je onder mijn ogen op deze foto ook ziet.

Zwarte oogschaduw aangebracht in de crease en iets daar onder.
Dan heb ik deze oogschaduw onder mijn wenkbrauw aangebracht, dep het en veeg het iets uit met een andere kwast. Dan vallen mijn wenkbrauwen meer op.

Oogschaduw lidyl - drogist huismerk
Breng deze oogschaduw van MNY aan als highlighter. Van je wenkbrauwen tot de oogschaduw en laat het iets in elkaar overlopen.
MNY oogschaduw - nummer 209

Daarna heb ik een dun streepje met mijn eye liner. Deze eye liner komt jullie vast bekend voor, want die had ik laten zien in een sneak preview van Eveline Cosmetics.

Eye liner - Eveline Cosmetics
Als mascara heb ik even gekozen voor de gigantic mascara van Eveline Cosmetics.

Gigantic mascara - Eveline Cosmetics
 En dan ziet het er zo uit, een heel dun streepje als eye liner zoals jullie zijn.

Resultaat eye liner - Eveline Cosmetics
Als de eye liner perfect zit gebruik ik nog oogpotlood. Dit breng ik aan op de waterlijn en iets daaronder. Want ik gebruik sinds kort geen mascara meer bij de wimpers onder mijn oog. Dus een zwarte lijn op je waterlijn en een streepje daaronder.

Oogpotlood Essece Longlasting Eye Pencil
Als een na laatste gebruik ik een wenkbrauw gel en een kohl pencil om mijn wenkbrauwen iets bij te tekenen. Ik heb van mezelf hele lichte wimpers, dus ik heb de allerlichtste bruine kleur gepakt die ik heb. Hier kan ik wel mee overweg. Ik epileer mijn wenkbrauwen nog niet want ze vallen bijna niet op. Alleen als ik van dichtbij foto's maak.

Essence Lash & Brow gel - Miss Helen Koh Pnecil nummer 34
Zo zien mijn wenkbrauwen eruit als ik ze iets donkerder heb gemaakt. Niet te donker want dan lijk ik net een beest! En dat moeten we niet hebben.

Resultaat Wenkbrauwgel en kohl pencil
Het aller laatste product wat ik heb gebruikt is rouge, van Catrice. Hier komt binnenkort een review over.
Dit breng ik samen met een bronzer op mijn gezicht aan met de blush brush van Essence. Zo komt er tenminste nog een beetje kleur op mijn gezicht, want van mezelf ben ik helemaal niet bruin!


En dan is de look klaar, erg rustig en ik heb weinig producten gebruikt. Deze look kun je makkelijk overdag dragen en zelfs naar school. Mijn lippen heb ik lekker neutraal gelaten. Hier is het resultaat met een paar foto's.



Dragen jullie ook vaak een nude look ?

Het is alweer een tijd geleden dat ik jullie een look heb laten zien, daarom vond ik het weer hoogst tijd voor een face of the day. Deze lo...