Top 3 favoriete budget nagellak merken

16:45 Nannick 2 Comments


Het eerste berichtje van deze nieuwe rubriek gaat over nagellak merken. Ik heb veel verschillende kleuren nagellak maar eigenlijk best veel van hetzelfde merk. Ik zat te tellen en ik heb 18 verschillende merken. En ik heb ongeveer 50 verschillende kleuren nagellak. En aangezien ik veel verschillende merken heb zullen er ook vast wel favorieten bij zitten! Een nagellak moet goed en snel drogen, makkelijk aan te brengen zijn, lang blijven zitten, een goed kwastje hebben en maximaal met 3 lagen bedekt zijn. Er zijn merken die daar allemaal aan voldoen! Meestal zijn dat de duurdere merken, maar je hebt ook een paar budget merken. Ik heb geen dure nagellak alleen maar budget, dus vandaag mijn top 3 favoriete budget nagellak merken...



Op nummer 1 staat duidelijk Paris Memories, ik vind het een super merk 'onder de budget nagellak merken'. De droogtijd is normaal, het droogt niet extra snel. De kwastjes vind ik heel erg fijn waardoor het een stuk makkelijker word om de nagellak mooi op je nagels te krijgen. Wat ook fijn aan dit merk is dat je maar 2 lagen nodig hebt voor een optimaal resultaat. Vaak ga ik niet verder dan 2 lagen en gelukkig is dat bij dit merk niet nodig. En het blijft ook super lang zitten (voor mijn doen), omdat mijn nagels niet sterk zijn blijft de nagellak niet heel lang zitten. Bij Paris Memories blijft de nagellak sowieso 3 dagen zitten zonder beschadigingen. En dit is voor mij super handig! Het assortiment is heel groot en er zitten leuke kleuren bij, de verkrijgbaarheid is het minst van deze drie. Dit merk is namelijk alleen (zover ik weet) te koop bij de Surprise Shop in Kronenburg. Ik kom vaak in Kronenburg dus voor mij kan het niks kwaad, maar voor andere meiden die nogal ver wonen is dit waarschijnlijk een groot minpunt.


Het merk Catrice staat op nummer 2! Catrice is een veel geliefd cosmetica merk en ze verkopen uiteraard ook nagellak. De pigmentatie is op zich goed, het ligt er veel aan welke kleur je hebt. Niet alle kleuren zijn goed dekkend, dat vind ik wel jammer. Want zo weet je nooit of je een goed kleurtje hebt gekocht, het is handiger als je er van uit kunt gaan dat de kwaliteit bij elk kleurtje hetzelfde is. Catrice heeft een minder groot assortiment als Paris Memories. De droogtijd is ook normaal en de kwastjes van Catrice zijn super handig. Ze zijn iets breder dan de normale kwastjes waardoor je gemakkelijk een groot deel van je nagels al kunt bedekken. Ik vind dat Catrice minder lang blijft zitten dan bij de nagellak van Paris Memories. Laten we zeggen dat het 'normaal' is. De verkrijgbaarheid is heel goed want je kunt Catrice kopen in alle finialen van het Kruidvat.


Pieces staat op de 3de plaats, ik heb daar een paar kleuren van en ik ben nu al helemaal enthousiast. Toevallig heb ik er gister eentje bij gekocht, een rode! De pigmentatie is super goed, het grappige is dat je zelf kunt kiezen hoeveel lagen je gebruikt. Nou denk je misschien, dat kan ik toch altijd. Bij de Pieces vind ik dat je ook een laag kunt gebruiken. Ik draag nu een rode met 2 lagen, maar bij 1 laag is het roze. Kei leuk dus! De houdbaarheid is ook gewoon normaal, iets langer als Catrice. De verkrijgbaarheid is iets minder, ze hebben alleen Pieces winkels in de grote steden, het assortiment wat ze daar laten zien is ook niet erg groot. Maar je kunt het ook online kopen! Via Zalando bijvoorbeeld. De houdbaarheid van de nagellak is ook in orde en blijft netjes zitten. Na 2 dagen is er een kleine tipwear. Maar niet super veel. De nagellak droogt heel snel, zo hoefde ik net maar heel eventjes te wachten om de 2de laag erop te doen. Het kwastje is ook fijn, het enige nadeel vind ik de dop. Het is onhandig met lakken omdat 'ie vierkant is. Niet echt een groot probleem dus.

Zo dit waren mijn top 3 nagellak merken, ik heb zeker nog een paar andere favorieten zoals, Gosh en Herome. Maar die behoren niet tot de top 3. Nu ben ik heel benieuwd naar jullie top 3 van de nagellak merken die je in bezit hebt!

Het eerste berichtje van deze nieuwe rubriek gaat over nagellak merken. Ik heb veel verschillende kleuren nagellak maar eigenlijk best v...

2 reactie(s):

Ik ben wel nu heel nieuwsgierig naar Paris Memoires geworden. Na wat googlen ben ik op een webshop gekomen die ze verkopen; http://www.meeuwenberg.nl
€1,25 is echt heel weinig, ik denk dat ik er binnenkort eens van wat ga bestellen ;)

Anoniem zei

Ik heb Paris Memoires gekocht bij de douglas voor €1.- p.s.