Catrice Absolute Eye Colour Quattro: The Season's Must Have

16:31 Nannick 0 Comments



Het is ons waarschijnlijk allemaal niet ontgaan dat Catrice een vernieuwd assortiment heeft, die deze nieuwe oogschaduw kleuren bevatten. Eerst had Catrice alleen maar mono's in haar assortiment, sinds kort ook de Absolute Eye Colour Quattro's. Dit zijn hele mooie oogschaduw paletten met 4 verschillende kleuren die goed met elkaar matchen. Ik had een tijdje geleden The Season's Must Have gekocht. Bewust had ik gekozen voor wat rustige kleurtjes, want ik hou van pastel kleurtjes. En deze kleurtjes passen daar goed bij, ben je benieuwd naar mijn mening?


De verpakking vind ik (zoals gewoonlijk bij Catrice) erg mooi. Het is simpel maar oogt toch luxe. De verpakking is gemaakt van hard plastic wat niet zo snel breekt. Verder is de verpakking doorzichtig, zo kun je  makkelijk zien wat de kleuren zijn en hoef je niet telkens alles open te maken. Dat kan ten slotte wel een van je nagels breken, en dat willen we niet (haha). De kleine vakjes bevatten 1.5 gram en de iets grotere vakjes bevatten 2.5 gram. De verschillende formaten van de pans zien er wel leuk uit maar best onhandig. Want ik zal waarschijnlijk de donkerbruine kleur (links boven) vaker gaan gebruiken dan (bijvoorbeeld) de licht blauwe. Verder is het doosje gemakkelijk open te krijgen (zonder dat je nagellak eraf breekt) en sluit ook weer goed af.


Ik had grote verwachtingen van dit palette, maar die verwachtingen waren en klein beetje tegen gevallen toen ik de kleuren op mijn huid ging swatchen. De kleuren moet je goed opbouwen voordat je een mooie kleur hebt met veel pigmentatie.

Swatches met oogschaduw basis
Hier zie je de swatches met een oogschaduwbasis, met een basis zijn de kleuren goed te doen en is de pigmentatie prima in orde. Er zijn 3 shimmer kleurtjes en 1 matte. De donkerbruine kleur (helemaal links) is als enige mat, met een hele (lees: hele kleine) subtiele shimmer. Die kleine hoeveelheid shimmer zie je bij het aanbrengen op je ooglid niet meer. Wel bij de 2 rechtse kleuren.

Bovenste kleur: met basis. Onderste kleur: zonder basis. 

Om het even wat duidelijker te maken heb ik de kleuren ook zonder oogschaduw basis geswatched. De camera wilde alleen niet echt meewerken dus de foto is niet helemaal geweldig, mijn excuses hiervoor.
De bovenste kleuren zijn telkens met oogschaduwbasis geswatched, en de onderste kleuren zijn zonder basis aangebracht. Je ziet hier heel goed het verschil tussen de pigmentatie met of zonder een basis. Zonder de oogschaduwbasis is de pigmentatie ver te zoeken. Dit vind ik weer een tegenvaller van Catrice. Eigenlijk maakt het voor mij niet veel uit want ik gebruik altijd een oogschaduw basis, maar voor de meiden die dat niet gebruiken is het zeker een reden om dit palette niet te kopen. De basis die ik hier heb gebruik is van Catrice (dit is een echte aanrader).

De lichtroze en donkerbruine kleur vind ik het mooist van alle 4, de lichtroze kun je ook makkelijk gebruiken voor op je wenkbrauw bot (als highlighter dus).


Er zijn ook nog andere Absolute Eye Colour Quattro's, die ga ik binnenkort een keer aanschaffen (waarschijnlijk Never Let Me Go). Want bruin is nou eenmaal mijn lievelingskleur wat betreft oogschaduw.
Ik vind het zonde om alles in één keer te kopen, ten eerste je hebt er minder lang plezier van want je gebruikt ze toch niet allemaal te gelijk. En de tweede reden was dat het palette €4.99 kost.

Ik ben best tevreden met dit palette en ik gebruik het ook best wel veel, maar ik zou hem andere meiden niet aanraden. Je kunt beter een van de andere paletten van Catrice proberen (die schijnen zonder basis een betere pigmentatie te hebben). Of als je deze kleuren echt zo mooi vind, probeer ze te vinden bij de mono oogschaduw doosjes. Mijn ervaring met de mono's tot nu toe is een stuk beter. Maar dat betekent niet dat ik niet blij ben met dit palette, want voor mij is het een mooi palette (omdat ik altijd een basis gebruik). Ik kan niet wachten totdat ik de andere paletten in mijn bezit heb. Welke word de volgende? OMG I Want That! of Never Let Me Go?

Deze Absolute Eye Colout Quattro's zijn te koop voor €4.99 bij het Kruidvat.

Heb jij al een van deze quattro's, en zo ja wat vind jij van de kwaliteit?

Het is ons waarschijnlijk allemaal niet ontgaan dat Catrice een vernieuwd assortiment heeft, die deze nieuwe oogschaduw kleuren bevatten. ...