Catrice Gel Eye Liner Brush + Gel Eye Liner

20:29 Nannick 3 Comments


Catrice is een van mijn fijnste beauty merken, het is goedkoop en het heeft ook nog eens een goede kwaliteit. Ik zat al een paar maanden te zoeken naar nieuwe kwasten, het liefst niet al te duur. Toen kwamen Essence en Catrice met een paar nieuwe kwasten in het assortiment. De kwasten van Essence had ik al gauw gekocht, maar nog steeds was ik benieuwd naar de eye liner kwast van Catrice. Deze kwast heeft namelijk twee verschillende shapes. Een dunne en een schuine, dit kwastje is dan ook precies goed om een gel eyeliner mee aan te brengen. Lees verder voor mijn mening over de Gel Eye Liner, en de Gel Eye Liner Brush!
Dit is wat Catrice zelf zegt over haar nieuwe brush:
Professional gel eye liner brush with delicate, soft bristles for the accurate application of creamy textures. Thanks to the two different shapes of the brush, it is ideal to create either a precise, thin line or a thick line. Use with liquid or cream products.
De twee verschillende kwasten zijn super handig, de schuine is voor een dik lijntje en de kleine, dunne kwast is uiteraard voor een dun en strak lijntje. Ik heb deze kwast inmiddels al een paar keer gebruikt en ik ben nu al heel tevreden. De verpakking ziet er goed uit, je kunt het kopen in een hard plastic hoesje, dat je kunt openen met een rits en kunt bewaren (wat altijd handig is). 


Met deze dunne kwast kun je gemakkelijk de gel eye liner aanbrengen, deze kant van de eye liner brush gebruik ik het vaakst. Deze kant van de kwast is bedoeld om een 'wing' aan de eyeliner te maken. De wing is zo'n krulletje aan je eyeliner vast. Maar je kan het uiteraard ook gewoon gebruiken voor een eyeliner zonder wing. Zoals ik doe, want het schuine kwastje vind ik niet zo fijn in gebruik.

  
Hier zie je het schuin afgesneden kwastje, deze is goed te gebruiken. Ik vind alleen de andere kant makkelijker in gebruik. Bij deze kwast krijg ik het niet voor elkaar om een strak lijntje te trekken. Terwijl dat een echte must bij een eyeliner is. Deze kant is van wat stroever materiaal gemaakt, maar wel soepel genoeg om een lijntje te trekken. Deze kant van de kwast gebruik ik liever om oogschaduw aan te brengen onder mijn oog, daarbij hoeft het niet zo precies. Veel meiden vinden het juist fijn om deze schuine kwast te gebruiken, dus dat is dan wel weer een voordeel.

De uitvinding van deze kwast vind ik echt geniaal, 2 verschillende kanten waarmee je een eyeliner kunt aanbrengen. Zo heb je een handige kwast waar iedereen mee overweg kan. Het enige nadeel dat ik kan bedenken is dat je de kwast niet rechtop kunt zetten, omdat de haartjes dan scheef gaan staan. Daarom hou ik de kwast in het hoesje samen met alle andere kleine kwasten die daar ook in passen. Waar dat hoesje wel niet handig voor is...


Dan nu de Gel Eye Liner van Catrice, het kwastje is bedoeld om deze Gel Eye Liner aan te brengen. Ik heb It's Mambo van Catrice gekocht. Ik was van plan om een zwarte te kopen, maar ik had waarschijnlijk de bruine gepakt. En daar kwam ik een paar weken later pas achter, oeps haha. De Gel Eye Liner is handig in gebruik, het is een zacht. Dus pas op en prik niet als een gek door de gel eye liner heen, net zoals ik.


De onderste (dikke) streep heb ik aangebracht met de schuine kant van de Catrice Gel Eye Liner Brush en de bovenste streep met het dunne kwastje van Catrice. Zoals je ziet krijg je bij het dunne kwastje een mooier effect. De kleur is goed gepigmenteerd. De gel eyeliner droogt snel op en gaat lang mee (4 gram). Je moet wel oppassen dat je niet teveel aan je kwastje hebt zitten, dit zorgt voor een rommelig lijntje. Maar als 'ie eenmaal zit blijft het lijntje ook lang zitten en overleeft het makkelijk een regenbui!

De Gel Eye Liner Brush van Catrice kost €2.49 en de Gel Eye Liner kost €3.99 en zijn verkrijgbaar bij het Kruidvat.

Welke kant van de Catrice Eye Liner Brush vinden jullie fijner om een eyeliner mee te maken?

Catrice is een van mijn fijnste beauty merken, het is goedkoop en het heeft ook nog eens een goede kwaliteit. Ik zat al een paar maanden te...

3 reactie(s):

ik heb de zwarte en gebruik hem elke dag, een erg fijne gel liner, ik gebruik ook de catrice kwast ervoor en net als jou gebruik ik het liefst de kleine kwast kant

Sandra zei

Ze lijken me beide fijn (:

Leuke blog! Ik heb zelf ook blogspot, omdat ik een beginner ben, maar jij bent volgens mij al best ervaren. Nieuwe beautyblogs ontdekken is altijd leuk, jij komt bij mijn bladwijzers ; ) Liefs Romy aka beautyblogromy