Essence Pure Skin 2 in 1 Coverstick

13:00 Nannick 0 Comments


Deze coverstick kwam ik tegen in de kortingsbak van het Kruidvat. Ik wist niet dat Essence ook een coverstick had met een groene én een getinte kant! Daarom was ik erg benieuwd en lag het binnen een paar seconden in het mandje. Deze coverstick zit volgens mij wel in de vaste collectie, maar dat weet ik niet helemaal zeker. Ondanks dat vind ik het er erg handig uit zien, handiger als het concealer palette van Catrice. Want dit is gewoon een stift en is makkelijker in gebruik. Deze stick heeft 2 verschillende kanten, een groene en een getinte kant. De groene kleur is om rode vlekjes te verwijderen of verminderen. En de getinte kant kun je er overheen doen om het groene te camoufleren. Zijn jullie benieuwd geworden?


De verpakking vind ik echt super handig (zoals ik al zei). Het is makkelijk mee te nemen en je kunt je gezicht snel en gemakkelijk weer bijwerken. De groene kant om rode vlekjes te camoufleren bevat 0.25 gram en de getinte kleur bevat 1.7 gram. Ik heb de coverstick in de kleur 01 Sand Beige, aangezien ik een lekker wit gezicht heb had ik de aller lichtste variant meegenomen. Achteraf gezien had ik ook wel nummer 02 Sand kunnen meenemen.

Dit is wat Essence zelf zegt over deze 2 in 1 coverstick:
Met de nieuwe 2-in-1 coverstick pen camoufleer je puistjes nu beter dan ooit tevoren. de effectieve groene formule zorgt voor een uitstekende dekking van puistjes en rode vlekjes op je huid, terwijl de beige formule voor een zachte finish zorgt. zeg maar dag tegen de onzuiverheden dankzij de speciale anti- spot ingrediënten! verkrijgbaar in verschillende tinten.

Dit is de groene kant, dit geeft een perfecte dekking tegen rode oneffenheden op je gezicht. Nadat je dit hebt aangebracht zie je niks van de groene kleur. Dit moet je goed 'deppen' voordat de kleur weg is. Niet gaan wrijven want dan helpt het niet en kun je net zo goed geen coverstick gebruiken! Ik heb trouwens gecheckt hoever ik kan draaien, en het verbaasde me echt. Ik bleef maar door draaien, haha, deze kant is érg lang! Dus je doet er lekker lang mee.


Dit is dan de beige kleur, dit kun je over de groene kleur aanbrengen zodat je de groene waas een beetje camoufleert. Maar je kunt het ook gewoon 'alleen' gebruiken zonder de groene kleur. Deze kant is trouwens ook erg lang, dus ook met deze kant doe je lekker lang. Al gaat denk ik de groene kleur eerder op omdat die dunner qua formaat is.


Ik heb allebei de kanten even aangebracht op mijn hand, de kleuren zijn lekker dekkend. Je moet het product natuurlijk niet zoals op de foto aanbrengen, je moet het uitvegen. Doordat je het uitveegt kun je meerdere lagen over elkaar aanbrengen waardoor je de kleur kunt opbouwen net zolang tot het rode vlekje is verdwenen.

Conclusie: het heeft een handig formaat, de groene en beige kant zijn goed gepigmenteerd en makkelijk in gebruik. De dekking op het gezicht valt iets tegen, het rode vlekje op mijn gezicht was niet helemaal weg. Zelfs niet toen ik er meerdere lagen op had gedaan. In dat geval had ik beter voor de kleur 02 Sand kunnen kiezen. Maar ondanks dat kan ik jullie deze stick wel aanraden want het is gewoon super handig.

De Essence 2 in 1 anti-spot coverstick kun je kopen bij het Kruidvat voor €2.49. Je hebt ze in 3 verschillende kleuren: Sand Beige, Sand en Nude. Ik had hem gekocht voor €1!

Deze coverstick kwam ik tegen in de kortingsbak van het Kruidvat. Ik wist niet dat Essence ook een coverstick had met een groene én een get...