Huid & Haar verzorging producten

13:00 Nannick 0 Comments


Iedereen verzorgt zijn of haar huid en haar dagelijks, dat is ook wel nodig. Want je huid en je haren hebben allebei dagelijks een oppepper nodig! Natuurlijk heeft iedereen een andere voorkeur voor de producten die ze gebruiken, net zoals ik. In dit artikel laat ik jullie de producten zien die ik gebruik voor de verzorging van mijn huid en haar. En onder verzorging versta ik geen make-up. Alleen een dag/nacht crème. Er zijn een aantal dingetjes die ik onder de douche gebruik maar natuurlijk heb ik ook spullen die ik na het douchen gebruik!


Ik douche elke dag, dat vind ik gewoon lekker en het houdt me ook een beetje wakker. Door de week ga ik altijd 's avonds douchen, en in het weekend vaak in de ochtend! Wakker worden en gelijk onder de douche vind ik echt lekker, dan ben ik gelijk weer wakker en zie ik er niet zo vermoeid uit! Ik laat eerst de producten zien die ik onder de douche gebruik, denk aan shampoo, reiniger en douche gel.


Ik douche elke dag, en om de dag was ik mijn haren. Ik heb kort haar, en mijn haar word niet snel vettig. Maar door het gebruik van gel en haarlak om mijn haar te stylen,worden mijn haren er naar een tijdje ook niet mooier op. Dus dan wordt het tijd om mijn haren te wassen. Dit doe ik met de repair shampoo van Syoss, ik vind dit echt een fijn merk. En de shampoo ruikt ook zóo lekker, ik kan de geur niet echt beschrijven maar het is wel een frisse geur. In het begin vond ik hem ruiken naar kokos, maar nu helemaal niet. Deze shampoo reinigt en verzorgt droog en beschadigd haar. Helpt een haarbreuk te voorkomen en het haar te herstellen. En het geeft mijn haren een gezonde, glanzende gloed. De flessen zijn lekker groot met 500 ml erin, en de verpakking is mooi zwart en duidelijk! Met 500 ml doe ik best lang mee, want ik heb niet zoveel product nodig. Er zitten siliconen in en SLS, maar daar let ik nooit op.

De producten van Syoss kosten rond de €5 en zijn te koop bij het Kruidvat en drogisterijen.


Als tweede product gebruik ik de Exfobrusher van Garnier. Hiermee reinig ik mijn gezicht en het verminderd puistjes en mijn gezicht ziet er lekker gezond uit. Als ik deze brusher gebruik zie ik een dag erna al resultaat, mijn huid ziet er een stuk rustiger uit. Het droogt mijn huid bijna niet uit, maar voor de zekerheid breng ik na het douchen ook nog een voedende crème aan. Ik gebruik deze Exfobrusher om de dag, eigenlijk tegelijk als ik mijn haren ga wassen. Waarom gebruik ik dit product onder de douche? Nou het is heel simpen, mijn gezicht is dan al nat en ik kan het er gemakkelijk vanaf spoelen. En als ik het niet onder het douchen doe moet ik mijn gezicht eerst weer helemaal reinigen en nat maken, en dat kost teveel moeite! Ik laat de shampoo in mijn haar trekken en tegelijkertijd scrub ik mijn gezicht met deze Exfobrusher. Ik heb over dit product ook een review geschreven, die kun je hier lezen.

De Garnier Exfobrusher is te koop bij het Kruidvat en drogisterijen voor €7.99.


Natuurlijk niet te vergeten, de douche gel! Ik gebruik al een hele tijd douche gel van Vogue. Ik vind dat de douche gels van Vogue er altijd leuk en girly uitzien. Onderhand heb ik bijna alle geuren een keer gebruikt. Mijn favoriet op dit moment is de voorste genaamd 'Cats'. Alle varianten vind ik lekker fris ruiken, maar de geur blijft niet lang hangen. Dit vind ik op zich niet erg, als mijn huid er maar schoon van word. En dat doet 'ie!

De douche gel van Vogue kost ongeveer €3 en is te koop bij het Kruidvat en drogisterijen.

Dan laat ik nu de producten zien die ik na het douchen gebruik. Hierbij moet je denken aan deodorant, zonnebrand, bodylotion en dag/nacht crème.


Als ik uit de douche kom smeer ik mijn lichaam in met een bodylotion. Op dit moment gebruik ik de bodylotion van Nivea van de Pure & Natural collectie. Deze bodylotion ruikt heerlijk, echt super fris. Het heeft geen sterke geur, maar de geur is lichtelijk aanwezig. Deze bodylotion van Nivea maakt mijn huid lekker zacht en doen mijn benen en armen bruiner lijken! Natuurlijk is dit maar tijdelijk, maar het gaat om het idee :). Er zit 250 ml in. Ik gebruik de bodylotion 1 of 2 keer per week.

Deze Pure & Natural bodylotion van Nivea is te koop voor €5.49 bij het Kruidvat en drogisterijen.


Deodorant, erg belangrijk. Ik wil het liefst lekker ruiken, en deze deodorant heeft een lekkere frisse geur. De geur is niet sterk, maar ook niet licht. Het zit er een beetje tussenin. Ik zweet best wel veel dus een sterke geur is wel handig. Het schijnt dat de nieuwe deodorants van Rexona ook super goed zijn, die ga ik de volgende keer uitproberen als deze op is.

FA deodorant is te koop bij het Kruidvat en drogisterijen voor €2.95.


Ik gebruik na het douchen ook een dagcrème, meestal is mijn huid een beetje droog en dof. Met deze voedende dagcrème is mijn huidje weer gezond. Het laat een gezonde gloed achter, en geen vettig laagje. Op dit moment gebruik ik de dagcreme van Biocura. Biocura heeft een van de beste dagcrèmes die in Duitsland is gekozen door Consumentenbond en in een Brits tijdschrift. En daar ben ik het helemaal mee eens, het heeft een lekkere frisse geur en doet zijn werk goed!

Deze dagcrème van Biocura is te koop bij de Aldi voor €2.25




En voor als ik de zon in ga bescherm ik mijn huid natuurlijk ook goed. Dit doe ik met de waterproof zonnebrand van Garnier met factor 15. Het is niet vettig en laat geen witte waas achter. Het heeft gewoon een crème substantie, het niet vloeibaar zoals in spuitflessen. Ik vind de zonnebrandcrème van Nivea en Garnier het fijnst en die ruiken ook het lekkerst! Deze zonnebrandcrème heb ik gekregen, maar persoonlijk zou ik gaan voor Nivea want dat is iets goedkoper.

De zonnebrandcreme van Garnier is te koop bij het Kruidvat en drogisterijen voor €11.89


Dit waren de producten die ik op dit moment onder en na de douche gebruik voor mijn huid en haren. Ik gebruik niet veel, en dit verschilt wel eens. Ik heb tijden dat ik wel scrub gebruik, en op dit moment gebruik ik geen scrub. Omdat mijn huid het nu nog niet nodig heeft, misschien later wel, maar dat zien we dan wel weer. En nu ben ik benieuwd...

Gebruiken jullie veel producten voor de verzorging van je haar en huid?

Iedereen verzorgt zijn of haar huid en haar dagelijks, dat is ook wel nodig. Want je huid en je haren hebben allebei dagelijks een oppepper...