Kwasten wassen, hoe doe je dat?

13:00 Nannick 0 Comments


Als je make-up gebruikt heb je vast wel een paar kwasten, en hoe vaker je de kwasten gebruikt hoe viezer ze natuurlijk worden. Dit is niet erg hygiënisch, als je ze te lang niet gewassen hebt kun je door het gebruik van vieze kwasten puistjes of een onzuivere huid krijgen. Dit willen we natuurlijk voorkomen, daarom is het handig om je kwasten minimaal één keer in de week te wassen. Veel meiden weten niet hoe ze dit moeten doen, in dit artikel leg ik je met behulp van foto's uit hoe je het beste je kwasten kunt wassen op een snelle en gemakkelijke manier...



Wat heb je nodig?
- Een handdoek
- Kraan met water uiteraard
- Kwasten om schoon te maken
- Handzeep

Ik was mijn kwasten altijd op een avond, nooit overdag want overdag heb ik mijn kwasten zelf nodig om make-up aan te brengen. 's Avonds ben ik nooit bezig met het aanbrengen met mijn make-up en als ik ze gewassen heb zijn ze de volgende morgen weer droog als ik weer aan de gang ga met mijn make-up. 



Als eerste maak je de kwast goed nat. Als voorbeeld gebruik ik even de Blush kwast van Essence.


Dan gebruik je een (milde) handzeep. Ik gebruik de handzeep van Soapy, maar je kunt bijna elke variant gebruiken die je standaard in huis hebt.


Ga met rond draaiende bewegingen met de kwast over de rug van je hand. En als de kwast heel erg vies is dan spoel je de zeep weer uit de kwast en vervang je natuurlijk de zeep en begin je weer opnieuw.


Kijk, dit was een vieze kwast. Nu moet je het zeep vervangen en het sop uit de kwast spoelen met water.


Als de kwast helemaal schoon is dan spoel je de kwast af net zolang dat al het zeep weg is. Want er mogen geen zeep-restjes in de kwast blijven zitten. Wrijf met je hand even al het zeep eruit.


Als laatste 'dep' je de schoongemaakte kwast op de handdoek en geef je de kwast weer de goede vorm net zoals je de kwast hebt gekocht. En dan leg je hem neer. Je gaat verder met de volgende kwast en je doet precies weer hetzelfde als dat ik gedaan heb bij deze kwast.


Ik leg altijd alle kwasten op een rijtje en laat ze drogen op de verwarming. De volgende morgen is alles weer fris en fruitig. En kan ik weer aan de gang met het gebruiken van de kwasten.
Dit is hoe ik mijn kwasten was, natuurlijk heeft iedereen een andere manier maar dit is één van de manieren hoe je je kwasten kunt wassen. Ik hoop dat jullie er wat aan gehad hebben! En was je kwasten minimaal 1 keer per week, zo gaan je kwasten ook het langst mee!

Als je make-up gebruikt heb je vast wel een paar kwasten, en hoe vaker je de kwasten gebruikt hoe viezer ze natuurlijk worden. Dit is niet ...