Review: Catrice oogschaduwbasis

13:00 Nannick 0 Comments


Dit was een van de producten waar ik het meest benieuwd naar was toen ik het nieuwe schap van Catrice bekeek. De oogschaduwbasis, ik had er al super veel verhalen van gehoord. De meningen waren erg verschillend, maar ik wilde hem toch liever zelf testen en beoordelen. En aangezien er bij ons in de Hema geen oogschaduwbasis ligt, besloot ik toch maar die van Catrice te kopen. Dit is mijn aller eerste oogschaduwbasis, dat is toch wel een hele eer voor Catrice. Omdat ik nog geen andere basissen heb getest kan ik alleen een oordeel geven over deze basis, dus geen vergelijkingen. Dat het zo handig is, ja dat weet ik na het testen wel. Maar waarom? Lees meer over deze oogschaduwbasis van Catrice....


Voor de meiden die nog niet bekend zijn met een oogschaduwbasis, een oogschaduwbasis is een vloeibaar product dat je kunt aanbrengen voordat je met de oogschaduw begint. Dit zorgt ervoor dat de kleur beter tot z'n recht komt en dat je de kleur langer kunt zien. Zonder dat het gaat creasen. Creasen betekent dat het in de lijntjes gaat zitten, je ziet dan een hele dikke streep van de kleur van je oogschaduw. Dit komt omdat je ooglid vettig is geworden, de oogschaduwbasis moet dit als goed is een stuk verminderen waardoor de oogschaduw de hele dag perfect blijft zitten.



De verpakking ziet er simpel uit maar toch wel luxe. Er zit 1.2 ml in, genoeg om er minimaal een maand mee te doen. Het is heeft een formaat van een mini- lipgloss, inclusief een sponsaplicator. Dit vind ik niet erg handig, want zo haal je niet alles uit het product. Met een tube gaat dat een stuk makkelijker, die kan je ook kapot knippen. Je kunt de sponsapplicator makkelijk naar boven (en naar beneden) draaien. Zo weet je ook gelijk dat de substantie niet super dik is. Er komt best veel product op de applicator, en dat heb je niet allemaal nodig.


Ik heb het product op mijn hand aangebracht, uitgesmeerd en nog niet uitgesmeerd. De substantie is niet dik en trekt niet in de lijntjes van mijn hand. Het is alleen een klein beetje korrelig, maar als je de oogschaduw erover heen hebt gedaan zie je daar niks meer van. Ik dacht dat deze oogschaduw basis mat was, maar dat was dus niet zo. Want als je het goed uitsmeert zie je een lichte shimmer. Dit is wel een nadeel, want als je een matte look wilt maken moet er natuurlijk geen shimmer zichtbaar zijn. Ik werk niet veel met matte oogschaduw, dus voor mij heeft het geen betekenis. De shimmer heeft ook wel weer een voordeel, als je het tot aan je wenkbrauwen aanbrengt heb je gelijk een lichte highlighter.


Dit zegt natuurlijk alles, zien jullie het verschil? De rechtse kleur is aangebracht met basis en de linkse natuurlijk zonder. Ik zie wel degelijk het verschil, de linkse kleur is niet helemaal dekkend. Je ziet lichte kleuren er doorheen, bij de linkse kleur (met oogschaduwbasis) zie ik dat helemaal niet. De kleur komt veel beter tot z'n recht, en dat is precies wat een oogschaduwbasis hoort te doen. Yay, snappen jullie nu waarom ik van mijn oogschaduwbasis hou?

Ik kan me nu geen look meer voorstellen zonder oogschaduwbasis, en ik snap ook niet dat ik het nooit gebruikt heb. Serieus, je ziet wel degelijk verbetering, dat ik het vroeger niet gemist heb...
Maar goed, al met al is deze oogschaduwbasis van Catrice een perfecte budget topper! Je hebt ook een oogschaduwbasis van Urban Decay, MAC (Paint Pots), Essence (Limited Edition) en Hema. Maar deze nieuwe oogschaduwbasis van Catrice is absoluut een aanrader.
Het kost €3.49 en wordt verkocht bij het Kruidvat.

Gebruiken jullie ook al een oogschaduwbasis?

Dit was een van de producten waar ik het meest benieuwd naar was toen ik het nieuwe schap van Catrice bekeek. De oogschaduwbasis, ik had er...