Review producten T.LeClerc

12:00 Nannick 0 Comments


Ik was ongeveer een week geleden de gelukkige winnares van de winactie op een becauseilovebeauty.nl. Ze had een pakketje samengesteld met 3 T.LeClerc producten en 2 producten van Demak'Up. Ik was blij verrast toen ik zag dat ik gewonnen had, want ik win bijna nooit iets (terwijl ik met veel winacties mee doe). Ik kreeg dit pakketje zo snel mogelijk opgestuurd en toen ik het in mijn handen kreeg was ik gelijk aan de slag gegaan met het swatchen van de producten. Ik verwachtte er veel van omdat T.LeClerc een duur product is (rond de €20), zijn deze verwachtingen uitgekomen?


Ik had nog nooit van dit merk gehoord, dus ik kan me voorstellen dat jij er ook nog nooit van hebt gehoord. Vandaar even wat meer informatie over dit (dure) merk.
Al in 1881 ontwikkelde Théophile LeClerc, apotheker in Parijs, een bijzondere formule voor het maken van gezichtspoeders uit zuiver natuurlijke grondstoffen. Hij had daarmee veel succes bij de chique Parijse dames van zijn tijd, maar het zou duren tot 1995 voor zijn opvolgers met een complete make-up lijn kwamen. Dankzij de mooie kleuren en de hoge kwaliteit is het merk binnen een paar jaar uitgegroeid tot één van de favorieten onder modefotografen, visagisten en topmodellen.
Ik heb 3 producten gekregen, een volume mascara, powder eyeshadow en een lipstick. In dit artikel ga ik ze alle 3 kort reviewen. En uiteindelijk nog een look van de oogschaduw en mascara.


Allereerst de mascara, het is een mascara dat moet zorgen voor meer volume. En T.LeClerc beweert ook dat deze mascara niet klontert. Ik heb de mascara in de kleur zwart (hij is er ook nog in het bruin). De verpakking vind ik erg mooi en strak, het heeft een zilveren matte huls wat makkelijk open en dicht is te draaien. Op de dop staat het logo van T.LeClerc. Het borsteltje is best wel dik, en komt niet 'schoon' uit de huls. Op het borsteltje zaten al klontjes dus ik was benieuwd hoe dit op mijn wimpers ging uitpakken. Mijn wimpers krijgen wel iets meer volume maar ik zag wel klontjes. Als je er iets vaker overheen gaat kun je deze klontjes wel weg werken, maar als nog vind ik het geen fijne mascara om mee te werken. Deze mascara geeft bij mij al snel het 'spinnenpoten- effect'. Deze mascara kost €25.95.


De Powder Eyeshadow Shimmer Eyecolour heb ik in de kleur 117 Reve d'Argent. Het is een zilver kleurtje wat ik nog niet in mijn stash had! Zilver vind ik echt een mooie kleur om te dragen, het geeft een 'open blik'. Bovenop de oogschaduw zit een plastic hoesje, zodat het spiegeltje niet vies wordt. Er zit 2.7 gram in en de verpakking vind ik echt mooi. Het ziet er super luxe uit (dat is het eigenlijk ook). Deze oogschaduw kost (schrik niet) €28.95. Dat vind ik wel een heel erg hoge prijs voor zo'n oogschaduw.


De pigmentatie is prima, en dat mag ook wel voor bijna €30 euro! Je kunt de kleur goed opbouwen, met oogschaduwbasis is de kleur nog mooier en beter. Wat ik erg fijn vind aan deze oogschaduw is dat het geen fall-out geeft. De oogschaduw is zacht en een beetje korrelig.


Met deze lipstick ben ik ook erg blij, precies mijn kleurtje (ik hou van bruin). Deze lipstick heet 27 Charnel. Het is een bruine kleur met een kleine hoeveelheid shimmer. De lipstick is erg zacht en glijd heerlijk over je lippen. Ik moest alleen wel uitkijken met swatchen, want de lipstick was zo zacht dat er stukjes op mijn arm lagen.



De lipstick bleef niet lang zitten, en dat vind ik wel jammer. Want ik had er meer van verwacht. Verder is de kleur precies goed, en geeft niet te veel kleur af op mijn lippen. Deze lipstick is ook al zo duur, €22.50.

Ik vind de producten van T.LeClerc best fijn maar wat betreft de prijs-kwaliteitverhouding vind ik het echt een minpunt. De prijs is veel te hoog naar aanleiding van de kwaliteit van de producten. Ik had veel meer kwaliteit verwacht. Je kunt dan beter naar de producten van Catrice kijken. Die hebben dezelfde kwaliteit maar een stuk goedkope. Volgens mij zijn deze producten alleen online te koop. Maar ik zou je deze producten niet aanraden. Ze zijn fijn in gebruik maar de prijs kan stukken lager!

Als afsluiter heb ik nog even een look voor jullie gemaakt met de producten. Je ziet de mascara en de oogschaduw.

De kleur op mijn bewegend ooglid is van T.LeClerc.


Afgezien van de prijs ben ik dik tevreden over deze producten!

Was jij tot zover bekend met het merk T.LeClerc?

Ik was ongeveer een week geleden de gelukkige winnares van de winactie op een becauseilovebeauty.nl. Ze had een pakketje samengesteld met 3...