Review || Essence nail art stylist (dotting tool)

12:00 Nannick 0 Comments


Nail art is leuk! En voor nail art heb je een aantal tools nodig, onder andere de dotting tool (of zoals Essence het noemt: 'een nail art stylist')! Het stond al heel lang op mijn wishlist alleen ik kon het nergens vinden. Totdat ik vorige week (maandag) in Eindhoven kwam in het Kruidvat. Yeah, 2 schappen van Essence. En dus ook de dotting tool! Hij was er in 2 verschillende kleurtjes, paars en roze. Eigenlijk wilde ik roze meenemen, maar ik kwam thuis met een paarse? Eerst gebruikte ik het bolletje van de naald of een saté -prikker maar een dotting tool is veel handiger! Leuk zo'n dotting tool, maar wat kun je er nou allemaal mee doen?



Zo ziet de dotting tool van Essence eruit. De pen zit in een doorzichtig plastic hoesje met daarin een kartonnetje met uitleg. Het heeft gewoon de vorm van een pen, het is van plastic gemaakt dus het kan ook nooit kapot gaan. Je kunt het op verschillende manieren gebruiken. Eigenlijk is deze nail art stylist bedoeld om steentjes op je nagels te leggen. Zonder dat je zit te prutsen met je vingers. Maar ik gebruik het gewoon als dotting tool omdat ik bijna nooit steentjes voor op mijn nagels gebruik. En je zet er prima stipjes mee, haha.

Dit was eigenlijk de bedoeling van de nail art stylist.
Je kunt zelf bepalen welk formaat de stipjes worden. Als je de pen er schuin in dipt dan krijg je een iets groter bolletje, en als je de pen er recht op in dipt krijg je een kleinere stip. Er zit jammer genoeg maar één kant aan de pen, het zou handiger zijn als er aan de andere kant een groter bolletje zat waarmee je grotere stippen kunt maken. 


Dit zijn de stipjes! De kleuren die je hier ziet zijn allebei van Catrice genaamd London's Weather Forecast en I Sea You! Er komt nog een review over deze 2 kleurtjes. Deze kleuren gaan trouwens allebei uit het assortiment, en momenteel ook 50% korting. Dit geld ook voor de Multi Dimension kleuren van Essence.


De nail art stylist kun je kopen bij het Kruidvat, alleen in de filialen met een extra nail art schap. En hij is te koop voor €1.79.

Nail art is leuk! En voor nail art heb je een aantal tools  nodig, onder andere de dotting tool (of zoals Essence het noemt: 'e...