Essence My Skin reinigingsdoekjes

12:00 Nannick 0 Comments


Sinds dat ik reinigingsdoekjes van Demake'Up heb gehad wil ik voor altijd reinigingsdoekjes, het is zo handig. Als ik een keertje laat thuis ben kan ik zo hup een doekje over mijn gezicht halen en mijn make- up is er gewoon vanaf. Vet handig, want meestal heb ik er geen zin in. Met dit doekje gaat het een stuk sneller. Ik kocht de reinigingsdoekjes weer opnieuw, dit keer van Essence van de My Skin lijn. Er zit geen alcohol in en deze reinigingsdoekjes zijn geschikt voor alle huidtypen. Ze hebben ook nog andere varianten voor de droge en vette huid. Ik was benieuwd of dat deze doekjes de doekjes van Demak'Up overtreffen. Wat denk jij?



De verpakking ziet er leuk en vrolijk uit, vrolijker dan bij Demak'Up. Demak'Up was iets strakker. Deze reinigingsdoekjes zijn ervoor om je gezicht te reinigen, en het belooft zelfs waterproof make- up te verwijderen! Deze reinigingsdoekjes die ik heb bevatten granaatappel en bamboe. De doekjes zijn hydraterend voor de huid en zijn geschikt voor alle huidtypen. De doekjes hebben een lekker groot formaat waarmee je makkelijk je hele gezicht kunt reinigen. Om ervoor te zorgen dat de reinigingsdoekjes niet uitdrogen zit er een sticker bovenop de opening die je weer dicht kunt plakken.


Toen ik de verpakking open maakte kwam de heerlijke geur me tegemoet, de doekjes ruiken lekker fris en hebben een lekkere geur. Niet storend. De doekjes zijn minder vochtig dan bij Demak'Up, waardoor je gezicht niet vochtig aanvoelt. Ik vind zelf het vochtgehalte bij Demak'Up beter. De foundation, oogschaduw en mascara gaat er goed van af. Bij de mascara moet je wel even boenen, en zeker bij waterproof mascara. De waterproof mascara verwijdert hij niet helemaal, er blijft nog een klein beetje achter. In vergelijking met de doekjes van Demak'Up, waren die doekjes fijner met het verwijderen van waterproof mascara. Na het reinigen voelt mijn gezicht niet branderig aan, wel een beetje stroef. Rondom mijn ogen prikt het een klein beetje. Dit gaat naar een paar minuten weg, na de reiniging handel ik het af met de moisturizing cream- gel van Essence (hier komt later nog een review over).


Deze reinigingsdoekjes van Essence zijn te koop voor €1.69 bij het Kruidvat. Je krijgt 25 stuks, omgerekend is dat ongeveer 6 cent per doekje. Dat is niks toch? Ik zou zelf beoordelen welke variant het beste bij jou huid past. Als je een gemengde of geen gevoelige huid hebt, kun je deze het beste gebruiken. Als je een droge huid hebt en ook een beetje gevoelig kun deze beter overslaan.

De doekjes van Demak'Up vind ik kwalitatief beter werken, alleen de prijs is wat duurder. Dus de keuze is aan jou wat je ervoor wilt uitgeven. Ik ben zelf tevreden met deze reinigingsdoekjes, dus voorlopig houdt ik het hierbij.

Heb jij al wat van de huidverzorgingslijn 'My Skin' geprobeerd? En wat vond je daarvan?

Sinds dat ik reinigingsdoekjes van Demake'Up heb gehad wil ik voor altijd reinigingsdoekjes, het is zo handig. Als ik een keertje laat ...