Nail art || Streepjes

12:00 Nannick 0 Comments



Van de week zagen jullie de leuke combinatie van Bye bye birdy en Yellow Bombay. Toen ik dat op mijn nagels had besloot ik om een nail art te maken met een gele ondergrond. Ik ging zoeken op internet en kwam bij dit artikel van Serena uit. Ik besloot ze na te maken want ik vond het resultaat leuk en lekker vrolijk. Ik had me ook bedacht om het met andere kleuren te doen maar uiteindelijk koos ik dezelfde kleuren als Serena. Benieuwd hoe ik deze nail art heb gemaakt?

Je hebt er niet zo heel veel voor nodig. Ik gebruikte de volgende kleuren:
- Gosh Yellow Bombay
- Catrice Bye Bye Birdy
- Essence You Belong To Me
- Essence Rock 'n Roll
- Essence Let Me In Pink
- Biocura witte nagellak

Je hebt ook een striper nodig, het kan ook met een andere kleur maar ik heb zilver gekozen. Ik laat jullie met behulp van foto's zien hoe ik deze nail art gemaakt heb.


Stap 1: Lak je nagels met een kleur. Het liefst een kleur die in één laag dekt! Omdat je al zoveel lagen gebruikt, anders droogt het nog langzamer. Dit is Bye bye birdy en Yellow Bombay.


Stap 2: Zet in het midden van je nagel een streep met de roze nagellak. Dit hoeft helemaal niet netjes, de andere kleuren komen er nog overheen.


Stap 3: Gebruik de witte kleur en zet daarmee rechts van de roze streep een streep. Ook dit hoeft niet netjes.  Zorg dat de witte kleur goed dekkend is! Zorg er ook voor dat je nog wat geel overhoudt.


Stap 4: Nu pak je de blauwe kleur en zet je rechts van het roze een blauwe streep. Ook bij deze kant is het niet de bedoeling dat je geen geel kleur meer zit. Houd dus een klein streepje over, hoeft niet te dik.


Stap 5: Als alles goed droog is pak je de striper en zet je lijntjes tussen alle kleuren. Dit moet geen dikke streep zijn, gewoon een fijn lijntje. En als alles echt goed droog is breng dan nog een basecoat aan. En klaar zijn deze vrolijke nagels!

Deze nail art neemt best wel veel tijd in beslag omdat je alles goed moet laten drogen, ook als je klaar bent is nog lang niet alles droog. Je kunt wel dingen gaan doen maar als je dan met je nagel een andere nagel lichtjes indeukt zie je nog dat het zacht is. Goed laten drogen dus, of gebruik de Dry Dops van Essence (of een ander merk). En zoals Serena zegt kun je dit ook met andere kleuren proberen!

Wat vind je van deze nail art?

Van de week zagen jullie de leuke combinatie van Bye bye birdy en Yellow Bombay. Toen ik dat op mijn nagels had besloot ik om een nail a...