NOTD || Essence French Manicure en pedicure pen

12:00 Nannick 0 Comments


Dit was de pen die je ook al in het 'b'day presents' artikel zag. Ik maak eigenlijk altijd een french manicure met nagellak. Een french manicure maak ik best vaak, het staat verzorgend het past overal bij! Maar eerst deed ik dat altijd met stickertjes ect., maar dit kost zoveel tijd en met een simpele pen gaat dit een stuk makkelijker! Dit keer was het geen nagellak, maar een pen. Het is een witte nagellakstift die een lange houdbaarheid en snelle applicatie belooft. Binnen een paar minuten heb je nagels die er verzorgd uit zien, en het is ook nog eens goedkoop.


De verpakking ziet er gewoon normaal uit, niks om op aan te merken. De pen ligt makkelijk in de hand. Je kunt het makkelijk op je nagels aanbrengen door de dunne punt, zo kun je preciezer te werk gaan. De punt is een beetje hard, en dat merk je ook in het resultaat (zie zo de swatches). Ik weet niet hoe lang deze pen meegaat, want zolang heb ik hem nog niet.


Dit is het resultaat! Ik heb de transparante lak van Essence 'Pro White Effect' erover heen gedaan. Op mijn middelvinger zie je wat ik bedoel met het resultaat van een harde punt. Je krijgt het niet volledig dekkend. Het lijkt wel of er scheurtjes inzitten. Maar als je te vaak met de pen over een stuk gaat, neemt 'ie de witte lak gelijk weer mee (waardoor je dus niks op je nagels hebt zitten). Deze pen is wel een stuk handiger dan nagellak, het is veel sneller klaar en het gaat een stuk makkelijker. Alleen als ik kijk naar het resultaat vind ik de dekking bij nagellak vele malen mooier. Al die scheurtjes vallen natuurlijk alleen op als je van dichtbij kijkt, niet van veraf. Maar ik voor de perfectionisten (zoals ik), is het altijd zichtbaar.

Pluspunten:
- Preciezer te werk door de dunne punt
- Droogt sneller, dus sneller klaar
- Prijs
- Verkrijgbaarheid

Minpunten:
- Dekking is niet volledig, je ziet scheurtjes
- Het blijft niet lang zitten
- Resultaat is met nagellak mooier (maar dat is uiteraard een mening)

Hoe doe jij een French manicure? Met echte nagellak of een witte pen zoals deze van Essence?

Dit was de pen die je ook al in het 'b'day presents' artikel zag. Ik maak eigenlijk altijd een french manicure met nagellak. ...