Watch and learn || Sterkere nagels, hoe doe ik dat?

12:15 Nannick 0 Comments



Als je ervoor wilt zorgen dat je nagels en handen er gezond uit zien, moet je er wel iets aan doen. Zonder verzorgings- spullen kom je nergens. Dit geld zowel voor je handen als nagels. Je handen zijn een soort visitekaartje, ze moeten er netjes en schoon uitzien. En een mooie bijkomstigheid is dat als je je handen en nagels verzorgd, je nagels ook nog sterker worden. Wie wil dat nou niet? Ik gebruik best veel producten voor mijn handen en nagels, ik doe er dan ook alles aan om het mooi eruit te laten zien. Natuurlijk ook voor de foto's op mijn site als ik nagellakswatches moet maken. Vieze handen en afgekloven nagels maken de foto er niet mooier op.

Allereerst moet je je handen en nagels niet als tool gebruiken. Wees er voorzichtig mee! Als je sterkere nagels wilt is het niet verstandig om dagelijks met je handen in het water te zitten. Van water worden je nagels heel erg broos. Dit heb je vast wel eens gemerkt als je onder de douche staat. Als je in de tuin bezig bent kun je het best gewoon handschoenen gebruiken als jouw nagels en handen heilig voor je zijn. Handschoentjes zien er al best snel ordinair uit, maar ondertussen loop jij met de mooiste handen en nagels rond!


Ik gebruik 2 producten voor mijn handen. Een hand- en nagelcrème van het Kruidvat en een verzorgende handcrème van het merk Vaseline. Allebei de crèmes hebben ook een goede werking voor je nagels. De crème van Vaseline versterkt je nagels met wel 50%, hier merk ik eerlijk gezegd niet zoveel van. Vaseline kun je overigens gewoon bij de drogist kopen. Ze maken allebei mijn handen lekker zacht, en na gebruik ruiken mijn handen ook super lekker. De substantie is precies goed, niet te vloeibaar en niet te hard (zoals een bodybutter kan zijn). Ik gebruik een van deze handcrèmes elke dag voordat ik ga slapen.


Daarna moeten mijn nagels ook een verzorging krijgen, dit doe ik met 7 verschillende producten. Hieronder leg ik per product even kort de werking uit en een korte review.


Dit is een buffervijl van Essence, er zitten 6 verschillende stappen op. Elke kant heeft een andere werking. De ander is wat stroever en de ander is gladder. Ik gebruik deze één keer per week. Het is niet verstandig om deze vijl meerdere keren per week te gebruiken. Als je je nagels gaat polijsten haal je een dun laagje van je nagels af. Hoe dunner je nagel is hoe slechter. Je nagels worden dan steeds brozer en slapper, er komt dan een moment waarbij je je nagels gewoon om kunt buigen. Dat is niet zo best.


Deze loopvijl komt ook van Essence. Het ziet er best schattig uit, en ook heel erg handig. Als je met je nagel langs deze vijl gaat word je nagel vanzelf perfect rond gevijld. Je hoeft eigenlijk niet zoveel te doen. Ik gebruik deze vijl altijd op het eind, voor de afwerking.


Dit is gewoon een vijl, waarmee je je nagels vijlt. Het is beter om je nagels niet te knippen, van knippen worden je nagels zachter. Ik knip mijn nagels nooit! En bij vijlen kun je beter bepalen hoeveel je eraf wilt hebben. De nagellak die ik hier draag is Purpelized van Catrice.


Dan het áller belangrijkste: de nagelriemolie. Nagelriemolie smeer je met een kwastje op je nagelriemen, daarna moet je het laten intrekken en naar een paar minuutjes inmasseren. Het maakt je nagelriemen soepeler waardoor je nagels sneller kunnen groeien. Nagelriemolie zorgt er ook voor dat je nagels sterker worden, het resultaat zie je na een paar maanden als je het elke dag gebruikt. Ik gebruik nagelriemolie standaard elke dag! Gewoon een ritueel als ik televisie zit te kijken.

Ik gebruik Trind om mijn nagels sterker te laten worden, dit heeft bij mij echt geholpen. Mijn nagels zijn nu een stuk sterker en breken nooit meer af! Dat is al een stuk fijner! Het is een transparante nagellak die je eerst 2 weken lang elke dag moet gebruiken en na de 2 weken 1 keer per week. Trind is te koop bij de Etos voor ongeveer €15.

Deze transparante lak van Essence zorgt ervoor dat mijn nagels niet verkleuren, deze gebruik ik altijd als base  coat. En ik heb nog nooit gele nagels gehad, al moet ik zeggen dat ik daar sowieso weinig last van heb.


En ten slotte deze nagellakremover gebaseerd op olie. Gebruik alsjeblieft geen remover met alcohol erin, het droogt je nagels heel erg uit! Als je je nagellak eraf haalt is het ook niet handig als je steeds over je nagel zit te boenen. Leg het watje met nagellakremover 30 seconden op je nagel en veeg het er met één veeg hard vanaf. Als goed is, is bijna alle nagellak van je nagel eraf.

Dit is mijn nagelverzorging routine. Wat ik dagelijks gebruik: handcrème en nagelriemolie. De vijlen gebruik ik allemaal 1 keer per week, de Trind nagellak en transparante nagellak van Essence gebruik ik als base coat (wel afwisselend) en de remover gebruik ik als ik de nagellak van mijn nagels af wil hebben (ongeveer 2 keer per week).

Gebruiken jullie veel verzorgings- spullen voor je handen en nagels? Hoe zit het met jouw nagels, zijn ze sterk of juist slap?

Als je ervoor wilt zorgen dat je nagels en handen er gezond uit zien, moet je er wel iets aan doen. Zonder verzorgings- spullen kom je n...