Waar kun je vaseline allemaal voor gebruiken?

12:00 Nannick 0 Comments


Vaseline is een veel gebruikt product, iedereen heeft het vast wel in huis. Veel mensen nemen het zelfs mee in hun tas en overal waar ze heen gaan, het is handig en een multifunctioneel product. Maar je kunt vaseline niet alleen gebruiken voor je lippen! Je kunt er veel meer mee doen. In dit artikel laat ik jullie zien wat je allemaal met vaseline kunt doen.
Vaseline heeft de eigenschap om niet in de huid te trekken, het blijft op de huid liggen en dekt deze goed af. Vaseline wordt in de geneeskunde, de techniek en de cosmetica gebruikt. In de geneeskunde wordt het daarom onder meer gebruikt om de huid af te dekken bij eczeem, brandwonden, een extreem droge huid of in andere gevallen waarbij de huid haar barrièrefunctie niet meer voldoende kan uitoefenen. Daarnaast wordt vaseline gebruikt als smeermiddel en om metalen onderdelen te beschermen tegen corrosie. In de cosmetica wordt het gebruikt in preparaten voor bescherming tegen kou of vocht, maar ook in preparaten tegen een droge huid. 
- Vaseline kun je gebruiken voor op je wimpers, heel veel meiden doen het. Voordat je gaat slapen even vaseline op je wimpers smeren. Je wimpers worden gevoed en ze worden langer! Na een paar weken zie je echt resultaat. Ik doe het zelf ook, en je wimpers worden ook veel zachter en mascara lijkt ineens veel mooier!
- Voor zachte voeten gebruik de vaseline op je voeten, doe sokken aan en na een tijd weer uitdoen. Je voeten zijn super zacht!
- Gebruik vaseline op je ellebogen, of andere droge stukjes op je huid! Na gebruik zijn ze weer super zacht.
- Geen nagelriemolie bij de hand? Gebruik gewoon vaseline, het werkt net zo goed!
- Wat ik altijd doe is: vaseline op mijn hoofdhuid smeren voordat ik me haren ga verven! Als je dan per ongeluk knoeit, veeg je het er zo weer vanaf!
- Vaseline kun je ook gebruiken voor je neus, ben je verkouden smeer dan voor het slapen rondom je neus met vaseline. Of als je door de kou moet, smeer je neus in!
- Krijg je je ring niet meer af, smeer met vaseline en draaien maar. Zeep helpt vaak ook.
- Gebruik het als make- up remover
- Vaseline smeren op het draaisysteem van een nagellak- potje zorgt ervoor dat het niet meer stroef open gaat.

Als je nog meer wilt weten wat je allemaal met vaseline kunt doen dan raad ik je aan om dit te lezen. Daar staan nog veel meer opties! Ik gebruik vaseline dagelijks, sowieso voor mijn wimpers (het helpt echt!) en voor mijn lippen. Mijn lippen zijn snel droog en onder de velletjes dus ik smeer altijd voordat ik ga slapen met vaseline. Verder gebruik ik vaseline voor mijn nagelriemen, als ik geen nagelriemolie bij de hand heb! En meer eigenlijk niet, voor droge delen op mijn huid gebruik ik crème of bodylotion!

Gebruik jij vaseline voor meerdere dingen of alleen voor je lippen?

Vaseline is een veel gebruikt product, iedereen heeft het vast wel in huis. Veel mensen nemen het zelfs mee in hun tas en overal waar ze he...