EOTD - Pas des copper

12:00 Nannick 0 Comments


Vandaag heb ik voor jullie een eye of the day (EOTD). De Eye soufflé van Essence uit de Ballerina Backstage limited edition had ik nog niet gebruikt, en ik vond het een goede gelegenheid om die nu wel te gebruiken. Ik heb de kleur pas des copper. Veel bloggers beweren dat je deze eye soufflé's ook kan gebruiken als basis maar ik heb het allebei gedaan. Een basis en daaroverheen pas de copper, zo bevat de oogschaduw die daar overheen komt lekker veel shimmer! Het is een bruine look geworden, ja alweer. Ik ben gewoon gek op bruintinten. Nog wel een beetje vreemd dat ik het 88 warm palette nog niet heb, vind je ook niet? *hint* Ben je benieuwd welke kleuren ik nog meer gebruikt heb?



Oogmake- up
- Catrice oogschaduwbasis 
- Essence Eye soufflé 02 pas des copper
- Sleek Oh So Special palette de kleuren 'Organza', 'Gift Basket' en 'Boxed'
- Paris Memories #29 lichtgrijze kleur
- Essence Eyeliner Pen
- Catrice Gel Eyeliner
- Gosh Eye'Deal mascara


Als eerste bracht ik de Eye soufflé 'Pas des copper' aan over mijn gehele ooglid en iets naar boven. Daarna pakte ik de lichtgrijze highlighter uit het Paris Memories palette en bracht ik de kleur in mijn ooghoeken en op mijn wenkbrauwbot aan. Organza bracht ik vanaf het midden naar de buitenste ooghoek aan. Dit heb ik goed geblend met de eye soufflé. Daarna was het Oh So Special palette aan de beurt, 'Boxed' gebruikte ik in de arcadeboog (nog niets blenden!). 'Gift Basket' bracht ik licht aan boven de arcadeboog. Daarna ging ik allebei de kleuren samen blenden! Net zolang totdat je geen strakke lijnen meer ziet.

De eye soufflé bracht ik ook op mijn onderste wimperrand aan. De gel eyeliner van Catrice gebruikte ik voor op mijn waterlijn. En om de look af te maken een wing eyeliner en een likje mascara!


Op mijn gezicht had ik deze dag even helemaal niks zitten, op dit moment is het echt dikke drama. Ik heb overal puisten, maar dat is mijn eigen schuld. De gezichtskwast die ik elke dag gebruik was zo ongelofelijk vies, maar ik stel het schoonmaken van kwasten altijd zo lang mogelijk uit. Nou ik heb mijn lesje wel geleerd, gezichtskwasten maak ik vanaf nu veel vaker schoon. Naar mate je de kwast langer gebruikt (en niet schoonmaakt) komen er allemaal bacteriën op. Als je dan vervolgens gewoon vrolijk verder gaat met die kwast kunnen de bacteriën zich makkelijk verspreiden over je hele gezicht. Met als gevolg: onzuiverheden en puistjes! En geloof me, dat wil je niet. Vandaar dat er nu ook even geen full face foto bij zit ;).

Wat vind jij van deze look? Vinden jullie alsmaar bruine looks te veel en willen jullie ook eens een keertje wat anders zien?

Vandaag heb ik voor jullie een eye of the day (EOTD). De Eye soufflé van Essence uit de Ballerina Backstage limited edition had ik nog niet...