Essence My Skin Moisturizing cream- gel

12:00 Nannick 0 Comments


De nieuwe huid- verzorgings collectie van Essence is jullie vast niet ontgaan. Ik heb er al veel producten van uitgetest en vandaag is de moisturizing cream- gel aan de beurt. Wat is nou een moisturizing crème? Allereerst, het is geen dagcrème, je kunt het elke dag gebruiken maar het hoeft niet. Het is een vochtinbrengende crème, dat meestal het best geschikt is voor een droge huid. Natuurlijk zijn er ook varianten voor de vette of gecombineerde huid. De roze kleur is bedoeld voor de vette huid, de paarse kleur is voor de gecombineerde huid en de blauwe kleur is voor alle huidtypen. Ik heb de laatste crème getest!



De verpakking vind ik er erg leuk uit zien. Lekker vrolijk, zoals alle andere producten uit de collectie. Het zit netjes verpakt zodat je weet dat je met een nieuw en ongebruikt product begint. Het product was beschermd met een laagje folie (zie foto hierboven) en de verpakking zat nog in een kartonnen doosje! De verpakking is handig in gebruik en stevig. Er zit 50 ml in, dit lijkt misschien weinig maar dat is het absoluut niet. Dit product is erg zuinig in gebruik, met een klein beetje heb je genoeg voor je hele gezicht en hals. Mooi meegenomen dus!


De substantie van een moisturizing cream-gel ligt tussen een crème en een gel in. Het is dus niet super dik maar ook niet gel-achtig. Dat is precies hoe je deze substantie uitlegt. Toen ik het potje open deed kwam de limoen en komkommer geur me tegemoet. Een lekker fris geurtje. I like!

Het product voelt prettig aan, het is dun waardoor je het makkelijk kan uitsmeren op je gezicht. En dit is ook een van de redenen waarom je er zolang over doet voordat alles op is. Deze moisturizing cream- gel hydrateert je huid voor 24 uur en beschermt de huid tegen schadelijke invloeden van buiten af.
Na het gebruiken van deze moisturizer voelt mijn huid lekker fris, verkoelend en schoon aan. Dat vind ik echt super fijn, vooral in de zomer als het zo heet is.


Het is een lichtgroene kleur met een beetje shimmer. De groene kleur en shimmer zie je niet meer terug op je huid nadat je het goed hebt uitgesmeerd.
Ik gebruik deze moisturizer elke dag na het douchen, en ik vind hem erg fijn. Ik gebruik hem nu al 2 maanden en ik ben nog lang niet op de helft. Het doet niet zo heel erg veel voor mijn droge huid, maar dat had ik ook niet verwacht. Het beschermt en het reinigt, dat vind ik het aller belangrijkste.

Deze moisturizing cream- gel is te koop bij het Kruidvat voor €1.99. Ik kan jullie deze moisturizer goed aanraden, alleen je moet wel beslissen welke variant je gebruikt voor jouw huid!

De nieuwe huid- verzorgings collectie van Essence is jullie vast niet ontgaan. Ik heb er al veel producten van uitgetest en vandaag is de m...