Highlighters op je wenkbrauwbot, mijn favorieten!

16:42 Nannick 0 Comments


Highlighters worden gebruikt om je gezicht te 'highlighten', het word gebruikt op de hoge delen van je gezicht. Zoals je wenkbrauwbot, neus, cupido boogje van je lippen, voorhoofd, jukbeenderen en je kin. Highlighters hebben een lichte finish wat reflecterend werkt waardoor bepaalde delen van je gezicht meer naar voren komen. Je hebt ook highlighters die speciaal zijn bedoeld voor de jukbeenderen, die hebben een andere verpakking dan de highlighters in de vorm van een oogschaduw. De structuur is is hetzelfde maar toch verpakken ze het anders om het ons makkelijker te maken (denk ik). In dit artikel laat ik mijn favoriete highlighters zien die ik gebruik als highlighter voor onder mijn wenkbrauwen.
Ik bespreek kort mijn favorieten en laat daarna de swatches zien.


Deze mooie glitterige oogschaduw van Essence kreeg ik voor mijn verjaardag. Een hele mooie kleur die ik super vaak gebruik, maar zoals je ziet is er niks van te zien dat ik hem zo vaak gebruik. De bloem is overspray en gaat langzamerhand weg. Het geeft een mooie finish aan je look. 


Een van mijn favoriete matte, witte oogschaduwkleuren is 'Bow' uit het Oh So Special palette van Sleek. Deze gebruik ik áltijd om een look af te maken. Door dat 'ie mat is kun je de kleur in de arcadeboog er goed mee blenden. Super handig!


De highlighter van MNY heb ik al heel erg lang. Deze bevat veel glitters waardoor ik hem niet zo heel vaak gebruik, eerst was dit een perfecte highlighter voor mij. Maar inmiddels is dat 'Bow'.


De grijs/witte kleur uit het palette van Paris Memories hoort ook bij mijn favorieten. Gewoon een subtiele mooie grijs/witte kleur. Ik gebruik die kleur het meest in combinatie met de andere kleuren uit het palette die je hier ziet. 

Alle cosmetica merken hebben highlighters in hun assortiment. De een bevat veel glitters en de andere is perfect mat. Je moet gewoon even jouw juiste highlighter kiezen. Dit verschilt per huidskleur. De wit/grijze kleur hierboven kan heel anders staan bij iemand met een donkere huid. En staat bij een lichte huid (zoals bij mij) wel heel erg mooi. Hieronder zie je nog de swatches. 

Bow (Sleek Oh So Special), Paris Memories, Essence, MNY
Gebruik jij highlighters voor alleen op je wenkbrauwbot of ook op andere delen van je gezicht? En welke highlighter gebruik je dan?

Highlighters worden gebruikt om je gezicht te 'highlighten', het word gebruikt op de hoge delen van je gezicht. Zoals je wenkbrauwb...