NOTD || Khaki green and Bronx french with dots

12:00 Nannick 0 Comments


Van de week was ik een paar dagen ziek, en toen had ik genoeg tijd om een leuke nail art te gaan maken. Ik wilde iets anders doen dan dat ik normaal doe. Het is een nail art geworden met de kleuren groen en brons. Het is absoluut niet moeilijk, je moet er alleen wel geduld voor hebben. Maar dat is bijna bij alle nail arts ;).
Ik was van plan om een stap voor stap nail art te gaan maken met foto's, maar dat was ik enigszins vergeten. Dus, de volgende keer krijgen jullie een stap voor stap artikel!

Deze nail art is echt perfect voor de herfst. Ik heb ook eigenlijk alleen maar herfstkleuren gebruikt. De kleuren die ik gebruikt heb zijn: In The Bronx van Catrice en Hunt Me Down van H&M. Ik leg stap voor stap uit wat je moet doen, alleen dan zonder foto's.


Stap 1:
Je lakt je 4 nagels in een kaki groene kleur. Ik heb de kleur van de H&M gebruikt omdat ik weet dat die binnen 1 laagje al volledig dekkend is. Zo hoef ik minder lang te wachten voordat ik verder kan! De over gebleven nagel lak je met een bronzen kleur, ik gebruikte In The Bronx van Catrice.

Stap 2:
Pak dezelfde bronzen kleur nagellak. Haal het kwastje goed langs het potje, zodat alle nagellak er van af is. Je hebt echt maar een heel klein beetje nodig! Dan dep je de bronzen kleur als een soort french manicure op de uiteinden van je nagels. Het moet niet met de vorm van je nagels mee gaan, maar gewoon een rechte lijn. Een dun recht lijntje dus. Dat bronzen lijntje hoef je niet te doen op de nagel waar een andere kleur zit.

Stap 3:
Zet met een dottingtool stippen op de nagel die brons is! Begin telkens onderaan, en zet stippen naar boven. Zorg dat het een beetje recht naar boven loopt, dit staat uiteindelijk een stuk netter. De kleur zwart die ik gebruikt heb is van Herome.

Stap 4:
De een na laatste stap, zet met de zwarte kleur stipjes onder het bronzen lijntje. Ook dit zijn stipjes van een rechte horizontale lijn. Het verschil in grootte van de stipjes maakt niet uit, je ziet er uiteindelijk toch niet zoveel van.

Stap 5:
Laat je nagels heel goed drogen. Je wilt natuurlijk niet dat je nagellak binnen 5 minuten al beschadigd is. Tenminste, ik niet ;) Als je het sneller wilt laten drogen kun je de dry dops gebruiken van Essence.
Als laatste gebruik je zoals altijd, een top coat!


Succes met het maken van deze nail art!

Wederom is het echt niet moeilijk! Welke nail art willen jullie de volgende keer zien? Suggesties please! Wat vinden jullie van deze nail art?

Van de week was ik een paar dagen ziek, en toen had ik genoeg tijd om een leuke nail art te gaan maken. Ik wilde iets anders doen dan dat...