Review || Nivea Repair & Care SOS body crème 48h

12:00 Nannick 0 Comments


De Nivea Repair & Care SOS body crème 48h, zó dat is een hele mond vol. Heb jij al last van droge plekken op je lichaam, nu de winter er zit aan te komen? Ik wel, en ik merk gewoon dat mijn huid een extra verzorging nodig heeft. Het pakketje wat ik van Nivea kreeg kwam dan ook precies op tijd aan. Net voordat het koude weer eraan zat te komen. Hoe handig is dat? Deze dikke pot heb ik voor jullie getest!

Nivea is er van overtuigd dat je met dit product 48 uur verlost bent van zeer droge plekken op je huid. Dit komt door de toevoeging van Hydra IQ en Dexpanthenol. Hierdoor krijg je het fijne gevoel van een gevoede en zachte huid. Dat willen we toch allemaal? Lang leve Nivea!


Het is een grote pot met 300 ml, dat is aardig veel. De verpakking ziet er zoals altijd mooi en neutraal uit. Dat is altijd wel met Nivea, de producten zien er mooi en clean uit. Toen ik de deksel ervan af draaide kwam het folie, met wel 1000 keer 'nivea' erop, me tegemoet. Ik vind het altijd een pluspunt als er folie overheen zit, zo ben je er zeker van dat het product nog niet ontelbare keren gebruikt is in de winkels. Een soort nieuw en schoon gevoel. Zoals altijd bij Nivea.


Ik had een paar verwachtingen van deze body crème. Toen ik de substantie bekeek dacht ik dat deze crème wel is ongelofelijk tegen zou kunnen vallen. Het zag er zo plakkerig en dik uit. "Het zal vast heel erg gaan plakken, waardoor je na 4 uur nog geen kleren aan kunt trekken", dacht ik. Maar dat was absoluut niet het geval. Ik probeerde het uit op mijn arm, en binnen een half uur was het plakkerige gevoel weg. En mijn arm was zijdezacht. Heer-lijk! En de geur, die is echt zo Nivea-achtig. Ik kan het niet beschrijven maar het is absoluut een lekkere geur. Het is een beetje een lichte, zoete en natuurlijke geur. Dus niet erg aanwezig, en als je dit product voor je hele lichaam moet gebruiken is dat best handig!


Het is een dikke en vette crème, wat makkelijk is uit te smeren. De crème is niet zo dik als een body butter maar ook niet zo dun zoals een body lotion. Precies daar tussenin. Daardoor had ik verwacht dat het product langzaam zou intrekken. Maar het trok juist heel snel in. Het laat geen vettig laagje achter, en je huid gaat ook niet glimmen. Op de foto hieronder zie je links de crème, nog niet uitgesmeerd. En rechts op mijn hand zie je dat ik het product wel lichtjes heb uitgesmeerd.


Ik ben erg tevreden over deze crème. Het voed mijn huid gewoon echt de hele dag door, 2 dagen lang (48h) betwijfel ik. Maar hé, dan praten we over marketing trucs. Mijn huid is de hele dag lekker zacht, ik breng het na het douchen aan op de extra drogen plekken zoals mijn armen en benen. Als ik de volgende morgen dan wakker ben voelt mijn huid lekker zacht aan. En de geur is nog lichtjes aanwezig. Precies goed, zou ik zeggen.

De Repair & Care SOS collectie bestaat ook nog uit een handbalsem en een body lotion. Ook deze producten zouden er voor moeten zorgen dat je huid 48 uur lang word gevoed. Deze producten heb ik niet getest, maar aangezien de body crème goed in de smaak valt, denk ik dat het bij de handbalsem en de body lotion wel goed zit!

De producten liggen nu al in de winkels en deze body crème kun je kopen voor €6.99 bij de lokale drogisterijen. Dit product vind ik zonder twijfelen een heel erg goed product voor de winter. Lang leve Nivea!

De Nivea Repair & Care SOS body crème 48h, zó dat is een hele mond vol. Heb jij al last van droge plekken op je lichaam, nu de winter...