Watch and learn || Newspaper nails

12:00 Nannick 0 Comments


Je komt iemand tegen en die vraagt toevallig aan jou 'Goh, wat staat er vandaag in de krant. Iets belangrijks?'. En dan kan jij op je nagels kijken en terug antwoorden: 'Nee, het is niets belangrijks'. Hoe leuk is dat? Oké, even alle gekheid op een stokje. Newspaper nails, daar hebben jullie vast wel eens iets van gehoord toch? Zo niet, lees dan gelijk verder. Ik leg in dit artikel uit hoe je 'de krant' op je nagels krijgt, niet letterlijk maar figuurlijk. Ik vind het effect echt helemaal te gek. Mijn favoriete nail art inmiddels.

Het is eigenlijk heel erg simpel, je hebt er niet zoveel voor nodig. Alleen maar wat simpele dingen zoals:
- Alcohol, minimaal 70%. Dus geen bier. 
- Een schaaltje, het liefst waar je vinger er makkelijk in past
- Doekjes
- Stukjes krant, niet te vergeten
- Lichte kleur nagellak

Ik leg je met behulp van foto's uit hoe je deze nail art kan maken, watch and learn. 


Als eerste is het handig om je nagels te lakken in een lichte kleur. Een donkere kleur is natuurlijk niet handig, aangezien de letters in een krant zwart zijn. Het moet natuurlijk wel opvallen.


Voor het gemak heb ik vormpjes gemaakt die iets groter zijn dan mijn eigen nagels. Anders zit je straks met een heel vel papier te prutsen, dat werkt niet. Maak dus van te voren even 10 vormpjes.


Dit is de alcohol die ik gebruikt heb. Ik zou niet weten waar je dit koopt, dit stond gewoon bij ons in de kast ;)


Als je nagellak goed droog is doe je de alcohol in een kommetje/schaaltje. Je hebt helemaal niet veel van de alcohol nodig, als je nagel bedekt is dan is het goed. Doe dan je gelakte nagel in de alcohol.


Haal je vinger uit de alcohol (zo'n 4 seconden) en druk het stukje papier stevig tegen je nagel aan. Goed aandrukken anders is het niet duidelijk genoeg. Denk ook aan de randen. Alles moet goed zichtbaar zijn.


Kijk, dit was één van mijn eerste pogingen. Toen had ik te zachtjes gedrukt, en krijg je een vage 'krant'. Wel mooi maar zometeen zie je het goede resultaat, zo kun je eventjes vergelijken. 

That's it. Als je dit met elke vinger herhaald komt het helemaal goed en ben je er zo meer klaar. Wat wel nodig is, is een topcoat. Door de alcohol en de krant word het een beetje mat, het beste is om er een topcoat overheen te doen. 



Hier zie je het effect als je het wel goed aandrukt. Wat ik later dus pas door had.


Ik vind newspaper nails echt super mooi. Ik kreeg er de hele tijd complimentjes over, zo leuk! Dit ga ik zeker vaak doen, het geeft gewoon een simpel en leuk effect!

Je komt iemand tegen en die vraagt toevallig aan jou 'Goh, wat staat er vandaag in de krant. Iets belangrijks?'. En dan kan ji...