Budgettip: Hema powder brush

12:00 Nannick 0 Comments


Rond de kerst bedenken allerlei beauty merken kerstcollecties, heerlijk! Zo ook de Hema. De kerstcollectie van de Hema ligt al een paar weken in de winkels. Ik vond er eerlijk gezegd niet veel aan, totdat ik een review las over de powder brush op veracamilla.nl. Ik was ervan overtuigd dat ik die ook zou moeten hebben, ik kreeg deze brush uiteindelijk van Sinterklaas! Aangezien alle andere kwasten van de Hema slecht uit de test komen, was ik benieuwd of deze kwast wel degelijk fijn was. Wil je weten wat je met deze 'powder brush' kunt doen, of wil je mijn mening over deze kwast lezen? Lees dan snel verder!

Deze kwast lijkt heel erg op een kabuki kwast, maar dat is het niet. Bij een kabuki kwast staan de haren heel dicht op elkaar, en het zorgt voor een dekkend resultaat. Maar bij deze kwast zitten de haren los van elkaar, wel goed afgerond tot een bolletje, en zorgt voor een licht flawless resultaat. Je kunt deze kwast rechtop zetten, wat echt super handig is. En doordat 'ie zo kort is zou je denken dat dat niet makkelijk in de hand ligt, you're wrong! Ik vind het juist een stuk handiger. 


Deze kwast van de Hema is echt een stuk beter dan alle andere poederkwasten van de Hema. Ahrw, als ik er al naar kijk. Stugge, bruine, dikke, harde kwasten. Dat is gewoon niet goed voor je huid én het werkt ook nog eens heel pijnlijk. In tegenstelling tot die kwasten, is deze kwast ongelofelijk zacht. Ook als je hem op de huid drukt, super zacht! Dit werkt echt een stuk prettiger. 

Maar wat kun je nou eigenlijk doen met zo'n kwast? Eigenlijk kan je het vooral voor poeder en foundation gebruiken. Deze kwast is perfect als je je poeder luchtig wil aanbrengen, zoals altijd eigenlijk. Poeder gebruik je trouwens om je foundation langer te laten zitten. En het zorgt ervoor dat je huid niet gaat glimmen door de foundation.
Als je deze kwast óók voor de foundation gebruikt (zoals ik) krijg je geen dekkend resultaat. Dat vind ik juist heel fijn. Je kunt de foundation goed aanbrengen met deze kwast, het is veel handiger dan met je vingers. Je brengt de foundation aan op je gezicht en dan ga je met deze kwast de foundation over je gezicht verdelen. Het geeft een mooi flawless resultaat. I like! 


Ook na een wasbeurt ziet deze kwast er nog gloednieuw uit (weet je niet meer hoe je kwasten moet wassen? lees dit artikel dan nog eens). Nog even zacht, en het bevat nog steeds alle haren. Toch wel fijn, dat de kwast niet verhaart. Deze kwast kun je kopen bij de Hema voor ongeveer €6. Maar pas op, bijna in alle filialen is 'ie uitverkocht en deze kwast zit niet in het vaste assortiment.

Ben jij al naar de Hema geweest, en heb je deze budgettip al in the pocket?

Rond de kerst bedenken allerlei beauty merken kerstcollecties, heerlijk! Zo ook de Hema. De kerstcollectie van de Hema ligt al een paar wek...