Catrice Photofinish foundation

12:00 Nannick 0 Comments


Het werd al tijden tijd voor een nieuwe foundation. De foundation die ik al heel lang gebruik van Eveline Cosmetics was niet meer zo geweldig, terwijl dit mijn favoriete foundation ever was. Aangezien ik niet de hele winter kan genieten van een iets bruiner gezichtje, komt een andere kleur foundation goed te pas. Toen kwam de Catrice photofinish foundation om de hoek kijken. Ik had veel positieve reacties over deze foundation gelezen, op het internet. Met mijn bleke gezichtje in de winter besloot ik om de aller lichtste kleur te nemen, ik hoopte dat het de goede kleur was!

Ik zat namelijk erg te twijfelen of dat ik nummer 1 of 2 zou nemen. Aangezien er op internet stond dat de kleur iets donkerder word naar mate je de foundation hebt aangebracht, besloot ik om nummer 1 te nemen. Eenmaal thuis kon ik niet wachten om de foundation te proberen. Gelukkig was er al een zorg minder, ik had de goede kleur gekozen!


De verpakking van de foundation vind ik super mooi. Het is van glas, is een keertje wat anders dan dat plastic gedoe. En een héél groot plus plus plus punt is dat de foundation een pompje heeft! Dit werkt zoveel makkelijker en hygiënischer. Alleen een nadeel, door het pompje moest de foundation eerst nog omhoog komen. Als gevolg dat ik 10000 keer op dat pompje heb zitten rammen, uiteindelijk kwam het er toch uit :). In de flacon zit 30 ml. En volgens mij kun je daarmee wel eventjes vooruit.


Voor dit artikel ben ik eventjes vergeten om een full face foto te maken, maar die krijgen jullie vast nog wel te goed in de eye of the day artikels. Aangezien dit de foundation is die ik de komende maanden ga dragen. Nu wat over de foundation zelf!


De foundation is niet te dik en ook niet te dun, precies goed. Het geeft een goede dekking, beter dan de foundation van Eveline Cosmetics. Dat vind ik wel fijn, want zo werk je oneffenheden veel makkelijker weg. Ja, of gewoon een goede concealer kopen. Maar daar heb ik geen zin in. Als deze foundation dat ook kan, ben ik blij! De foundation smeert goed uit en geeft geen pancake effect. Bah. Hierboven zie je een soort van "swatch". Links zie je ongeveer 3 pompjes, en rechts heb ik het uitgeveegd. Zoals je ziet is het echt precies dezelfde kleur als mijn huid. En even tussendoor: je moet een foundation niet gebruiken om bruiner te lijken. Maar om je huid egaal te maken. Daardoor lijk je iets bruiner omdat al je rode plekjes weg zijn gewerkt. Maar nogmaals: als je gezicht er bruiner van word, heb je een verkeerde kleur gekozen.

Ik breng mijn foundation aan met de powder brush van de Hema (review). Dit geeft echt een mooie effect en ik ben blij met deze photofinish foundation. Of de foundation echt 18 uur blijft zitten weet ik niet, ik heb nog nooit 18 uur mijn foundation op gehad. Maar hij blijft sowieso tot aan het einde van de dag zitten (als je je gezicht goed afpoederd).


Zoals jullie wel gelezen hebben ben ik heel enthousiast over deze foundation. Als 'ie op is ga ik hem zeker opnieuw kopen, tenzij mijn mening ondertussen is veranderd. Als dat zo is plaats ik opnieuw een review. 

De Catrice Photofinish foundation is te koop bij het Kruidvat voor €5.99.

Het werd al tijden tijd voor een nieuwe foundation. De foundation die ik al heel lang gebruik van Eveline Cosmetics was niet meer zo ge...