Watch and learn || Winter nail art

12:00 Nannick 0 Comments


Het is een lange tijd geleden dat ik aan de slag ben gegaan met mijn nagels. Ik heb ze ook een lange tijd laten groeien en heb ervoor gekozen om ze recht te gaan vijlen. Dus niet meer rond, zo zien je nagels er langer uit dan dat ze zijn. Ik had al veel leuke ideeën in mijn hoofd en vandaag zien jullie nummer 1! Het is een simpele nail art, die iedereen makkelijk kan maken. En het ziet er ook nog eens heel winters en leuk uit. Als je verder klikt, leg ik je met behulp van foto's deze nail art uit.

Je hebt eigenlijk maar een paar dingetjes nodig. Ten eerste: een spons! Het belangrijkste van deze nail art, je kunt een make- up sponsje gebruiken maar je kunt ook een (schoon) sponsje uit de schoonmaakset van je moeder pakken! Het geeft allebei hetzelfde effect. Ik heb 3 kleuren nagellak gebruikt die samen een winterse look vormen. Je kunt natuurlijk ook meerdere kleuren gebruiken.


Hierboven staan de 3 lakjes die ik gebruikt heb. Een witte kleur van Biocura, de special effect topper van Essence en als basiskleur 'You belong to me' van de Essence Colour & Go lakjes. Allemaal budget kleuren die je zo bij het Kruidvat kunt halen.


Als eerste lak je je nagels met de lichtblauwe kleur. Normaal doe ik bij deze kleur 2 laagjes maar omdat er toch weer andere nagellak overheen gaat, koos ik ervoor om 1 laag op te doen. Laat dit goed drogen!


Dan ga je aan de slag met de witte nagellak. Hiermee ga je een soort 'sneeuw effect' creëren. Dit gaan we doen met de spons. Je doet wat witte nagellak op het sponsje, verdeel het met het kwastje. Vervolgens zet je de spons op de uiteinden van je nagels en dep je de witte nagellak op je nagel. Eerst gewoon zoals een french manicure. Daarna houd je de spons verticaal en breng je de spons aan tot ongeveer het midden van je nagel. Doe dit niet over de hele nagel, maar bijvoorbeeld bij 1 kant. Zo krijg je een goed 'sneeuw effect'.

Spons met witte nagellak
 

En dan de aller laatste stap: de glitters! Dat maakt echt een heel verschil, het ziet er gelijk een stuk feestelijker en 'echter' uit. De glitters breng je ook aan met de spons, op dezelfde manier als bij de witte nagellak. Verdeel het een beetje over je nagels, maar niet tot helemaal onderaan. En dan ben je klaar!

De manier van de spons vind ik echt super leuk, je kunt het op heel veel verschillende manieren doen en het geeft zo'n leuk effect! De komende dagen ga ik nog een kerst nail art maken. Dus blijf terug komen! Als je deze nail art ook gaat maken, succes!

Wat vinden jullie van deze nail art? Geslaagd of niet?

Het is een lange tijd geleden dat ik aan de slag ben gegaan met mijn nagels. Ik heb ze ook een lange tijd laten groeien en heb ervoor gek...