Review || Essence mono Eyeshadows

12:49 Nannick 0 Comments


Vandaag heb ik weer een review voor jullie, en dit keer met daarin twee mono eyeshadows van Essence! Essence vind ik een mooi budget merk, al blijft Catrice toch mijn favoriet, Essence is niet verkeerd. Bij het artikel van een paar dagen terug over de mono eyeshadows van Catrice schreef ik dat ik er maar 2 had. Bij Essence is dit echter anders, van Essence heb ik er heel veel alleen niet super veel uit het nieuwe assortiment. Vandaag zien jullie wel 2 mono's die allebei in het nieuwe assortiment zitten. Namelijk 02 Dance all night & 45 Back to khaki.


Alle mono eyeshadows van Essence zien er hetzelfde uit, ronde, doorzichtige plastice doosjes. Met meestal een leuke bloemen print erop. Dit is overigens geen overspray! Yeah, eindelijk een patroontje die wel blijft zitten.


Back to khaki is een mooie donkergroene kleur, zoals de naam al zegt: kaki ;). En bij deze kleur zit heel veel shimmer, wat ik wel mooi vind. Al was een donkergroene matte kleur ook mooi geweest.


Dance all night is een mooie lichtgoude kleur. En ook deze oogschaduw bevat heel veel shimmer! Deze kleur kun je goed gebruiken als highlighter of in je binnenste ooghoek. Al denk ik dat 'ie mooier is in je binnenste ooghoek.

Dit zijn de swatches, gemaakt met één veeg en zonder oogschaduwbasis. Ik vind de pigmentatie op zich best goed, al hoewel, ik heb geen 'woooooh' gevoel. De pigmentatie is magertjes, maar met oogschaduwbasis zal dit probleem snel verholpen zijn. 'Back to khaki' ziet er in het doosje donkerder uit dan op de swatches. Dat vind ik jammer, anders zou het een mooie kleur zijn geweest voor in de crease.
'Dance all night' vind ik er net zo mooi uitzien als in het doosje. Bij deze kleur zie je duidelijk de hoeveelheid shimmer in terug. Beide van deze kleuren blijven goed zitten, ze laten je huid niet zomaar los. Ik moest goed boenen om het eraf te krijgen, dus dat is dan wel weer een voordeel!


Over het algemeen ben ik best tevreden over deze oogschaduws. Ik merk hier duidelijk dat de mono's van Catrice gewoon een stuk beter zijn. Misschien komt Essence daar een keertje ook mee. Voor deze kleuren zou ik gewoon kijken waarvoor je ze gaat gebruiken. De lichste kleur vind ik wel mooi, dus die raad ik aan. En de kaki kleur is ook wel mooi, maar iets minder gepigmenteerd en ik had er eerlijk gezegd meer van verwacht.

De mono eyeshadows van Essence kosten €1.29 per stuk en deze die ik net gereviewed hebt, zitten allebei in het vaste assortiment. Wat vind jij van Essence, en welk budgetmerk vind jij een absolute topper?

Excuse me voor het iets wat late artikel, er stond niks gepland en deze heb ik op school getikt. Morgen staat er weer een artikel onlin op de gewone tijd, 12 uur dus ;).

Vandaag heb ik weer een review voor jullie, en dit keer met daarin twee mono eyeshadows van Essence! Essence vind ik een mooi budget me...