EOTD || This is so blue

12:00 Nannick 0 Comments


In het artikel over de KHADI make-up producten had ik jullie beloofd om een look te maken met deze producten. De palettes bevatten over het algemeen wat felle en koele tinten, waardoor een look al gauw als 'oudbollig' wordt bestempeld. Dat 'oudbollig' komt door de blauwe kleuren. Maar met deze look laat ik jullie zien dat een blauwe ooglook helemaal niet 'oudbollig' hoeft te zijn! Al komen de kleuren niet echt overeen met de werkelijkheid. Een beetje jammer weer...

Ik heb alle producten van KHADI in deze look verwerkt, alleen jammer genoeg komt de groene kleur totaal niet over. Zo heb ik de look gemaakt:



De licht paarse kleur uit het palletje heb ik aangebracht in mijn binnenste ooghoeken en daarna heb ik die kleur naar 'buiten' geblend. Als tweede de licht blauwe kleur, die bracht ik aan op het bewegende ooglid. Daarna blende ik het uit met de groene kleur, die je dus op de foto's niet zit :(. En als laatste bracht ik de donker blauwe kleur uit het palette aan in mijn arcadeboog. Dit blende ik weer met een witte highlighter. De donker blauwe kleur gemixt met de licht blauwe kleur bracht ik ook aan op mijn onderste wimperrand.

Het zwarte kajal oogpotlood van KHADI heb ik aangebracht op mijn bovenste waterlijn. De eyeliner die ik op heb is van Essence. Daarna nog een likje mascara, en klaar!


Deze blauwe look is niet echt uitbundig en kan je makkelijk overdag dragen doordat ik de blauwe kleur niet ver omhoog heb geblend. Dit doe ik overigens bijna nooit, maar ik ben er nu wel mee bezig om het hoger te gaan blenden. Dit vind ik mooier, omdat de overgang dan beter is. Aangezien je bij mij weinig ooglid ziet als ik mijn ogen open heb, zie je dan 'huid' en dan gelijk oogschaduw. Dat vind ik wat minder mooi, dan als je het verder omhoog hebt geblend.

Dragen jullie vaak blauwe oogschaduw? Vind je dat de term 'oudbollig' goed tot zijn recht komt bij blauwe oogschaduw?

In het artikel over de KHADI make-up producten had ik jullie beloofd om een look te maken met deze producten. De palettes bevatten over h...