Favorieten van 2011

12:36 Nannick 0 Comments


We zitten nu al eventjes in het nieuwe jaar en ik dacht dat het wel tijd werd voor een favorieten artikel. Normaal doe ik dit eigenlijk nooit, maar over een heel jaar lijkt het me veel leuker! Aangezien ik veel producten een langere tijd gebruik is het niet leuk om elke maand dezelfde producten te zien. Dus vanaf nu ga ik dit elk jaar doen! 2011 was voor mij een jaar met veel veranderingen op gebied van make- up. De foundation, poeder en concealer begon een veel grotere rol te spelen. Maar in dit jaar begon ik ook met het inkleuren van mijn wenkbrauwen. Vele veranderingen dus, lees dit artikel verder als je wilt weten wat mijn favorieten van 2011 zijn!

Mijn favorieten bestaan uit 17 producten. Die zijn ingedeeld in verschillende categorieën: ogen,gezicht, kwasten en overige. Pak een warme kop chocolademelk met een koekje en ga relax zitten voor je beeldscherm. Hou je vast, dit word een lang artikel. Laten we snel beginnen!


Sleek - Oh So Special palette
Het Oh So Special palette staat stipt op nummer 1. Zonder twijfel. Met dit palette heb ik elke dag veel plezier gehad tijdens het maken van vele looks. Het is nog steeds een favoriet, overigens ben ik niet de enige, en dat zal altijd zo blijven. Jammer genoeg moet ik al bijna afscheid nemen van de lichte kleur, die ik gebruik als higlighter. Die heeft inmiddels al voor een groot deel de pan geraakt. En ik ga serieus huilen als het hele palette 'op' is.

Essence quottro eyeshadow - 02 Chic- Ify
Deze quattro van Essence is ook een groot favoriet geworden, terwijl dat niet eens de bedoeling was. Ik kocht dit palette met het motto 'ik-neem-het-mee-om-te-reviewen-voor-de-site'. Uiteindelijk is dit een palette geworden waar je veel kanten mee op kan en de pigmentatie is ook nog eens super goed. Hier heb ik een review over geschreven, en ook een look gemaakt!


Catrice - OMG I Want That
Dit palette heb ik nog niet zo lang geleden gekregen, maar ondanks dat heb ik er al veel plezier van gehad. De pigmentatie is goed en het is draagbaar voor overdag én voor een avondlook! Me likes.


Ik weet nog precies hoe dat ging, met de Big City Life collectie van Catrice. Iedereen was er heel enthousiast over, inclusief ik, en kon niet wachten op de release datum. Ondanks dat ik er elke dag aan dacht (beetje overdrijven mag) liep ik er toevallig tegenaan. Er stond een heel schap nog ongebruikt, helemaal niets geswatched. Lucky me! Ik pakte mijn favoriet, het Berlin palette (hoe kan het ook anders, met bruintinten?), en liep fluitend en lachend de winkel uit! Zoals je ziet op de foto is deze ook aardig wat keren gebruikt! Een perfect palette voor overdag.


De eyeshadow soufflés van Essence waren een grote hit in de Ballerina Backstage collectie, ook ik heb er 2 van (ondanks dat, niet gereviewed). Mijn soufflés heten 'Dance The Swan Lake' en 'Pas Des Copper'. Goede kwaliteit, en vooral die witte is heel handig als oogschaduwbasis. Ben je van plan om een bruine look te maken? Dan is 'Pas Des Copper' altijd handig als oogschaduwbasis.


L'Oreal Paris Telescopic mascara & Eveline Cosmetics Gigantic Volume mascara1
2011 was een jaar waarin ik veel mascara's heb getest, maar deze kwamen toch wel het beste uit de test. De mascara van L'Oreal is al heel lang mijn favoriet en de mascara van Eveline Cosmetics geeft een perfecte volume en lengte aan je wimpers. Over beide heb ik een review geschreven.

Catrice - Eyeshadow base
Mijn aller, aller, aller eerste oogschaduwbasis was van Catrice. Sinds dat ik het 'ontdekt' had gebruikte ik het elke dag. Het is een fijne oogschaduwbasis alleen hij gaat best snel op, als je hem regelmatig gebruikt is de kans groot dat de oogschaduwbasis ongeveer na één maand op is.

MAX (Action) - oogpotloden + smudger
De make- up van de Action werd dit jaar bekender dan ooit. Overal op het internet verschenen reviews. En ook ik moest eraan geloven, de make- up van de Action is over het algemeen best goed! Vooral deze potloden. Er zijn verschillende kleuren in één pakketje met een punteslijper en een smudger aan het potloodje vast. Ook hier heb ik een review over geschreven.


Ook ontdekte ik de neusstrips van de Action. Lekker budgetproof en ze doen hun werk heel goed. Ik heb er laatst weer een hele boel bij gekocht. Lees hier de review.


Dit is het leukste gedeelte van mijn favorieten artikel. Op gebied van gezichts make- up ben ik dit jaar heel erg veranderd. Eerst gebruikte ik helemaal niets, toen kwam de concealer. Daarna besloot ik ook om een getinte dagcrème te gebruiken (van het Kruidvat, ergste miskoop ooit!). Na een tijdje was ik daar ook mee gestopt, ik gebruikte vloeibare foundation en concealer. En als laatste kwam de poeder om het hoekje kijken, hoe kan ik dit ooit niet gemist hebben?

Essence - Skin Finish poeder
Mijn eerst poeder ever! Deze poeder van Essence is heel goedkoop en ook deze doet zijn werk goed. Mijn gezicht glimt aan het einde van de dag in ieder geval niet. En ik heb de pan al geraakt!


Catrice - Photofinish foundation
Moet ik hier nog uitleg aan geven? Iedereen weet dat dit een hele goede budgetproof foundation is. Lees hier mijn review.

Catrice - Allround concealer palette
Dit is ook een van de bekendste producten uit het Catrice assortiment. De Allround concealer heb ik al heel lang, maar nu moet ik toch mede delen dat mijn palette gewoon bijna op is. Bij de groene en de huidskleurige kleur zit alleen nog concealer aan de randjes. Een fijne concealer, ik zou hem zo opnieuw kopen als 'ie echt helemaal op is.


Hema - Powder Brush
Deze kwast is er eigenlijk pas net, en nu al een van mijn grote favorieten. Een super handige kwast om je foundation mee aan te brengen. Ik gebruik hem elke dag met veel plezier. Deze Powder Brush is tijdelijk verkrijgbaar!

Essence - Blending kwast
De paarse blending kwast in het assortiment van Essence behoort ook zeker tot mijn favorieten. De vorm van deze kwast past precies in je arcadeboog waardoor het maken van een mooie look een stuk makkelijker word.

Essence - Blush kwast
De tweede kwast in het assortiment van Essence is ook erg populair. Een heel erg zachte kwast die je kunt gebruiken voor je blush. Ook deze gebruik ik elke dag.


Rimmel London - Nude Delight lipstick
Mijn favoriete lipstick ooit! Een mooi nude kleurtje wat ik heel vaak gebruik. En ik ben nog elke dag blij dat ik hem gekocht heb. Lees hier mijn review.

Essence - Eyebrow Tweezer
2011 was ook het jaar waarin ik veel aan de slag ging met mijn wenkbrauwen. Daar kwam de Eyebrow Tweezer van Essence goed van te pas. Deze vind ik echt heel fijn en pakt zelfs de kleinste haartjes mee!

Essence - wenkbrauw designer
Een licht wenkbrauwpotloodje van Essence die ik elke dag gebruik voor het 'inkleuren' van mijn wenkbrauwen. Precies de goede kleur die mijn wenkbrauwen past. Sinds dien ben ik best tevreden met mijn wenkbrauwen.

Dit waren al mijn favorieten, zoals je ziet veel budgetproof. Oeps, ik gebruik geen dure make- up producten omdat ik mijn make- up zelf moet betalen met het geld dat ik verdien of van mijn zakgeld. Misschien kwam dit artikel iets te laat, maar beter nu dan nooit.

Wat waren nou jouw favorieten van 2011. Ik ben erg benieuwd! :)

We zitten nu al eventjes in het nieuwe jaar en ik dacht dat het wel tijd werd voor een favorieten artikel. Normaal doe ik dit eigenli...