Review || Kruidvat gezichtsreinigers

12:00 Nannick 0 Comments


Het zat vorige maand ook niet mee bij mij, ineens ging alles op. Serieus, ik maak geen grapje. Al mijn gezichtsproducten gingen in de maand december allemaal op! Hoe toevallig is dat? Het mag dan wel heel toevallig zijn, maar leuk was het niet. Tenminste, niet als je geen geld hebt. December was een maand waarin ik echt geen geld had. Ik kon niet zo vaak werken en gaf gewoon veel te veel uit. En als je geen geld hebt ontstaat er paniek, en dan driedubbel zo erg als ook je gezichtsverzorging op is. Want dat is een onderdeel van make- up waar je je geld goed aan uit moet geven! Bij deze heb ik dat dus niet gedaan, ik was op zoek naar een goedkope gezichtsreiniger. Ik zou alles bij een paar dingen moeten doen, totdat ik weer geld genoeg had.

Eenmaal in de winkel zag ik al die dure merken weer staan, met oh zo fijne spullen! Maar daar ben ik gewoon langs op gelopen,op naar het schap waar het huismerk van het Kruidvat staat. Uiteindelijk gingen de reinigingsmelk én de gezichtslotion van het Kruidvat eigen merk over de toonbank.

Voordat ik aan de slag ging met reinigingsmelk, gebruikte ik altijd van die kant en klare reinigingsdoekjes van Essence of Demake'Up. Heel erg makkelijk, maar het reinigt je huid niet goed genoeg. Voor de meiden die niet weten hoe je reinigingsmelk nou gebruikt, leg ik het even uit. Je hebt de grote van een erwt nodig voor op je watje, vervolgens masseer je de reinigingsmelk met het watje met ronddraaiende bewegingen op je gezicht en mogelijk op je hals. Net zolang totdat je denkt dat je huid wel schoon is, zoek van te voren een goede variant die bij jouw type huid past!




Het zijn producten voor een gevoelige huid, dat werkt met een milde reiniging. Dat is altijd wel fijn, aangezien de meeste huidjes in de winter lekker happen naar vocht! Het zijn 2 grote flessen die er goed en praktisch uitzien. Een basic verpakking, maar het gaat tenslotte om de werking.


De reinigingsmelk heeft een lekkere frisse geur, wat ik altijd heel prettig vind. De geur is niet storend. Deze reinigingsmelk is bedoeld om je make- up eraf te halen. Dan spreken we niet over mascara, maar over de foundation en poedertjes. Oogmake- up kun je er beter afhalen met een remover die daar speciaal voor bedoeld is.

Ik vind deze reinigingsmelk erg fijn, het heeft zoals de verpakking zegt een milde werking. Na het gebruik voelt mijn huid niet trekkerig aan, en het maakt mijn huid weer heerlijk schoon en zacht. De substantie is een beetje zoals een crème, alleen dan iets minder dik zodat je het makkelijk kan uitvegen. Je hebt niet veel nodig om je hele gezicht te reinigen, ik heb altijd de neiging om de hele inhoud van de fles op mijn watje te doen. Maar dat is echt niet nodig, aan een klein beetje heb je genoeg. Ook ik zal daar aan moeten geloven...



Dan heb je ook nog de andere variant, de gezichtslotion. Dit heeft een vloeibare substantie en kun je ook gebruiken voor het reinigen van je gezicht. Niet voor je ogen, want dit prikt ontzettend (ik spreek uit ervaring). Ook deze lotion is voor een gevoelige huid en heeft een milde werking. Ook al heb je geen gevoelige huid, maar wil je je huidje niet te veel pijn doen, dan kan deze lotion ook voor jou even goed werken als voor mensen met een gevoelige huid!

Bij het aanbrengen (met een watje) op mijn gezicht ruikt het in eerste instantie lekker fris, zoals een lotion zou moeten zijn. Maar na het gebruik vind ik het echt geen lekkere geur. Ik kan de geur niet echt omschrijven, maar in ieder geval niet echt lekker (natuurlijk is dit voor iedereen anders). Deze lotion heeft een mindere milde werking dan de reinigingsmelk, want deze lotion schuimt een beetje. En dat schuimen zorgt ervoor dat je een droge huid krijgt, en dat willen we juist niet! Ik kwak er daarna gewoon gelijk weer een voedende nachtcrème er over heen. Het reinigen doet deze lotion wel goed!


Al met al ben ik heel tevreden over de reinigingsmelk, maar wat minder over de lotion. Nog even de plus- en minpunten op een rijtje!

Reinigingsmelk
+ Frisse geur
+ Milde werking
+ Zuinig in gebruik
+ Prijs
+ Geen trekkerig maar een zacht gevoel
- Niet geschikt voor het verwijderen van oogmake- up

Reinigingslotion
+ Zuinig in gebruik
+ Tijdens gebruik: frisse geur
+ Makkelijk in gebruik
- Na gebruik: vieze, niet beschrijfbare geur
- Het schuimt

De reinigingsmelk vind ik een absolute budget topper, en raad ik zeker weten iedereen aan. Over de reinigingslotion ben ik wat minder enthousiast, maar na een lekkere voedende crème kan mijn huid er weer tegen aan. Allebei de producten kosten rond de €2, de exacte prijs weet ik niet meer.

Het zat vorige maand ook niet mee bij mij, ineens ging alles op. Serieus, ik maak geen grapje. Al mijn gezichtsproducten gingen in de...