Visagie ~ the art of make- up

12:00 Nannick 0 Comments


Nu ik al een tijdje met make- up bezig ben is het toch wel handig als ik een beauty boek koop. Om meer achtergrond informatie te weten. De twijfel sloeg toe, want er zijn zoveel leuke beauty boeken. Het enige probleem was dat de meeste boeken engels zijn. Ik ben echt heel, maar dan ook heel, slecht in Engels. Dus een Engels boek was niet zo heel fijn, aangezien ik wel graag wil weten wat ik aan het lezen ben. Lijkt me op zich wel handig. Bij een grote boekenwinkel kwam ik dit mooie boek tegen, "Visagie". En tot mijn grote verbazing: Nederlandstalig!

Na een lange tijd nadenken of dit boek wel zo handig was voor mij, en of ik er iets van zou leren heb ik het toch maar gekocht. Het is een super mooi boek met heel veel mooie afbeeldingen en leerzame tekst. "Visagie" bestaat uit verschillende hoofdstukken waarin telkens één onderwerp wordt uitgelegd. Er is bijvoorbeeld een hoofdstuk over wenkbrauwen, kleuren, bruidsmake- up, eyeliner en foundation. Ik heb een paar foto's geschoten, zo krijg je een kleine impressie hoe het boek er van binnen uitziet!


Dit is een hele mooie foto uit het hoofdstuk van de wenkbrauwen. Hierin worden duidelijk de verschillende vormen, en punten van de wenkbrauw uitgelegd. En hoe je ze moet bijtekenen enzovoorts.


Dit is het eerste hoofdstuk, eerst even wat basics.


Dit vind ik echt een hele mooie foto. Die ogen, aaah jaloers. Super mooie make- up!


Hier wordt uitgelegd wat voor make- up het beste bij Aziatische ogen past, en hoe je dan te werk gaat. Super interessant om te lezen, ook al heb ik zelf geen Aziatische ogen.



Het boek is best wel groot, en zwaar. Ik ga er binnenkort eventjes voor zitten met een kopje thee. Ik hoop dat ik hier nog veel van ga leren! Zo weet ik tenminste ook wat basisdingen voor make- up. Oké, ik weet wel hoe je producten kunt vergelijken en hoe je oogschaduw moet aanbrengen. Maar de basis dingen zoals de vormen van je gezicht en het shapen en highlighten kan ik nog veel over leren.

Je zou denken dat je aan een boek niets hebt. Want ja, we hebben toch internet. Maar zoek maar eens al die informatie op internet op die net zo makkelijk bij elkaar in een boek staat opgeschreven. Dan blijft een boek toch een stuk fijner! Dit boek kun je kopen voor €60 euro bij bol.com.

Nu ik al een tijdje met make- up bezig ben is het toch wel handig als ik een beauty boek koop. Om meer achtergrond informatie te weten....