Food || Mijn favoriete lunch

22:50 Nannick 0 Comments


Eigenlijk heb ik het hier, op mijn blog, niet zo vaak over eten. Dat vind ik persoonlijk best raar. Want naast make- up hou ik ook ontzettend veel van eten. Zo ook van mijn boterhammetjes voor tussen de middag. Alweer een hele tijd geleden had Vera (van veracamilla.nl) een artikel geplaatst over haar favoriete lunch. En dat waren: appeltosti's! Ik was ervan overtuigd dat het lekker was en was het gelijk gaan maken. Sinds die middag hebben de appeltosti's mijn hartje veroverd. Want, MEN WAT IS DAT LEKKER! Ik laat je zien hoe je het moet maken, en geloof me: het is niet moeilijk!

Een appeltosti, dat is wat ik maak als ik even geen zin heb in de normale boterhammen. Je weet wel, die met kaas en dit en dat. Nee! Ik wil appeltosti's. Ik was sowieso al gek op tosti's maar nu ik weet dat je ook appels tussen de boterhammen kunt stoppen, zijn de tosti's met kaas en ham verleden tijd. Jawel, de appeltosti's zijn langzamerhand een gewoonte geworden. Op sommige dagen ben ik door de weeks rond lunchtijd alweer thuis van school, dan maak ik altijd een appeltosti, nooit gewoon brood. Natuurlijk eet ik de rest van de dagen wel gewoon normaal brood. Maar waarom zou het eigenlijk niet gezond voor je zijn? Appels zijn gezond en brood ook...? Alleen de suiker en kaneel die ik er dan overheen doe eigenlijk niet...


Dit is eigenlijk wat je nodig hebt om een appeltosti te kunnen maken:
- 2 boterhammen, pak er maar meer als je extra veel trek hebt
- Een halve appel, meer heb je niet nodig namelijk
- Mesje om de appel mee te schillen

(Extra)
- Kaneel
- Suiker


Als eerste snij je de appel 2 keer door midden en maak je allemaal schijfjes. Doe de plakjes appel niet te dik want dat eet straks niet zo lekker. Ongeveer net zo dun als de schijfjes op deze foto hierboven.


Dan leg je de schijfjes op de boterham. Ja ja, dat had je niet verwacht hé! Haha, even alle gekheid op een stokje. Je kan natuurlijk zelf bepalen hoeveel appels je op je boterham legt. Ik altijd wel van veel appeltjes, vandaar dat ook mijn hele boterham onder de appelschijfjes ligt.


Wat ik altijd lekker vind is om kaneel en suiker erover heen te doen. Zonder dat vind ik het wel lekker maar ook een beetje smaakloos. En ook hier is de boterham rijkelijk bedekt met veel suiker en kaneel! Door het tosti- ijzer gaat dat zo allemaal in de boterham en in de appel zitten, zo lekker! Dus het is niet zo erg als je er iets teveel overheen gooit ;).


Je boterham ziet er dan ongeveer zo uit... Dan is het tijd om het hele zooitje in het tosti- ijzer te doen. Eventjes een paar minuten wachten en je tosti ziet er als volgt uit...


Jeeeej! Appeltosti's! Eetsmakelijk ;). Waarom hebben ze dit niet in de kantine op school?

Waarschijnlijk, als jullie veracamilla niet volgen, hadden jullie voor dit artikel nog nooit van een appeltosti gehoord. Of wel? Soms twitter ik wel eens dat ik een appeltosti aan het eten ben, dan doe ik als hastag 'lunch'. Ik krijg dan echt reacties alsof ik gek ben ofzo. 

Hallo, waarom doe jij kaas en ham op je tosti? Juist omdat iedereen dat doet! Appeltosti's zijn gewoon vet origineel en lekker! Thanks Vera voor deze geweldige lunch!

Eigenlijk heb ik het hier, op mijn blog, niet zo vaak over eten. Dat vind ik persoonlijk best raar. Want naast make- up hou ik ook ontz...