Review || Essence eyeshadow base

12:00 Nannick 0 Comments


Oogschaduwbasis, tot voor kort gebruikte ik het niet eens. Nu, kan ik niet meer zonder. De aller eerste oogschaduwbasis die ik probeerde was van Catrice, na hem 3 keer opnieuw te hebben gekocht besloot ik om de eyeshadow base van Essence eens te proberen. Ik heb hem nu een tijdje getest, en in deze review zien jullie mijn mening over deze basis.

Als eerste even over een oogschaduwbasis. Een oogschaduwbasis zorgt ervoor dat je ooglid wat egaler van kleur wordt. Je brengt het aan vóor de eyeliner of oogschaduw, gewoon als een 'basis'. Dit goedje zorgt ervoor dat je oogmake- up langer blijft zitten en dat de kleuren veel intenser zijn. Je ziet het verschil goed als je al snel geen basis gebruikt, veel minder intensiteit en de kleuren zitten binnen een uur al opgepropt in één lijntje.


Zo ziet de oogschaduwbasis eruit, hij is best groot en er zit 4 ML in. Dit lijkt heel weinig, maar je kunt er toch een tijd mee vooruit. De verpakking vind ik er leuk uit zien en de oogschaduwbasis bevat een simpele sponsapplicator wat overigens voor mij fijn werkt. Het enige wat ik altijd jammer vind aan oogschaduwbasissen is dat ze niet in een tube zitten. Behalve natuurlijk bij Too Faced Shadow Insurance. Als budgetmerken daar nou ook eens mee komen, dat werkt veel fijner. Want zo weet je zeker dat je alles uit de verpakking hebt opgemaakt.


De kleur van deze basis is, wat ik niet had verwacht, erg donker voor zijn doen. Die van Catrice is een stuk lichter, dus ik schrok enigszins wel een beetje. Het aanbrengen kan daardoor wat tricky worden.
Je hebt bij deze oogschaduwbasis, in vergelijking met die van Catrice, erg weinig nodig. En de kleur is goed smeerbaar, maar hij laat wel een gekleurd laagje achter. Ik had liever gezien dat de kleur volledig transparant was als je hem had uitgeveegd. Bij die van Catrice was dat namelijk wel zo. Maar ik vind het niet zo heel erg, aangezien er toch oogschaduw overheen gaat! Maar bij meiden met een donkere huid kan het wat problemen opleveren.


De werking van deze oogschaduwbasis is dik in orde. Het verbeterd de intensiteit van de kleur en hij zorgt ervoor dat de oogschaduw niet in de lijntjes komt te zitten. De hele dag door zit mijn oogschaduw perfect. En dat is wat een oogschaduwbasis hoort te doen. De werking is eigenlijk gewoon precies hetzelfde als die van Catrice.

Maar wat is nou het verschil met de oogschaduwbasis van Catrice:
 In die van Catrice zit maar 1,2 ML en die van Essence 4 ML
 Die van Essence smeert fijner uit
 Catrice heeft een lichtere kleur, transparanter dan die van Essence
 De prijs: Essence is een stuk goedkoper
 De oogschaduw basis van Catrice bevat shimmer, die van Essence niet

Essence eyeshadow base is te koop bij het Kruidvat voor €2.49.

Al met al, kun je beter die van Essence kopen. Die heeft zoals je gelezen hebt veel meer voordelen en is wat mij betreft beter dan Catrice (4 voordelen, 1 nadeel).  Heb ik je nóg niet overgehaald? Swatch dan zelf maar in de winkels, ik ben in ieder geval overtuigd!

Oogschaduwbasis, tot voor kort gebruikte ik het niet eens. Nu, kan ik niet meer zonder. De aller eerste oogschaduwbasis die ik probeerde ...