Review || Rimmel Day 2 Night mascara

12:00 Nannick 0 Comments


Mascara's, er kunnen er niet genoeg van in de winkels liggen. Elk beauty merk heeft wel een stel mascara's in hun assortiment. Dan is het aan ons om onze favorieten eruit te pikken. Maar zoals elk meisje, heb ik al zoveel mascara's getest maar ik ben nog nooit dé mascara tegen gekomen. Bij elke mascara die je probeert hoop je dat dit de goede mascara zou zijn. Dat het voldoet aan al jouw eisen: volume, separatie, lengte, geen spinnenpoten, diep zwarte kleur en het liefst óók nog krullend. Zou die er ooit zijn? Misschien komt deze mascara wel in de buurt...?

Ik ben altijd in om iets nieuws uit te proberen, zo ook deze mascara van Rimmel London. Deze mascara heeft namelijk 2 borsteltjes, waarmee je 2 verschillende "effecten" kunt creëren. Je ziet nu steeds meer dat ook budget merken met dit soort mascara's komen. De bedoeling van Rimmel is dat je overdag de length look moet dragen om je wimpers kilometers (oké ik overdrijf een beetje) lang te maken. En de volume look is voor een avondje stappen om je blik nog intenser te maken! Klinkt goed toch?


Ik vind de verpakking echt goed bedacht, natuurlijk was dit niet de aller eerste variant. Want eerder was er ook een 1-2-3 look van Rimmel wat ook niet echt een succes was. De roze gedeeltes vind ik erg leuk, dat maakt de mascara alweer een stuk mooier dan alleen maar een zwarte huls. Natuurlijk gaat het om de mascara zelf, maar een verpakking speelt onbewust een grote rol. Want je koopt toch geen mascara die er heel lelijk uit ziet?


Je kunt aan allebei de doppen draaien, als je aan de length dop draait komt er een lange en smalle mascara tevoorschijn. Het borsteltje bevat veel haartjes die ver uit elkaar staan, zo krijg je minder mascara op het borsteltje en voorkom je klontjes.


De volume dop is wat minder lang en daar zit een stuk meer mascara aan dan bij de length borstel. Die hoeveelheid mascara zou moeten zorgen voor de volume. Dit borsteltje is vrij breed en daardoor is 'ie wat moeilijker om mee te werken. En bij deze dop krijgen je wimpers al snel té veel mascara.

De onderstaande foto's laten het effect zien van de length mascara, volume mascara én als je ze allebei over elkaar aanbrengt. Om een goed beeld te laten zien heb ik de foto's genomen van voor, onder en vanaf de zijkant.

Length 



Bij de lenght dop zit er weinig mascara op het borsteltje, en daardoor moet je wel een paar keer over je wimpers heen voordat je echt iets kan zien. Je kunt met gemak meerdere lagen aanbrengen zonder klontjes te krijgen. Het maakt mijn wimpers wel wat langer, maar ik was niet flabbergasted. Het geeft wel een mooi resultaat, maar voor mij te weinig voor overdag.

Volume



De volume dop van deze mascara doet bij mij zijn werk precies goed. Het geeft mijn wimpers inderdaad meer volume en ze zijn wat zwarter geworden. Doordat de borstel zoveel mascara bevat strijk ik met het borsteltje altijd langs de dop, om het overtollige mascara eraf te halen. Zo heb ik ook geen last van klontjes. En dat werkt prima!

Length + volume



De combinatie van length én volume bevalt me goed. Het separeert mijn wimpers goed, maakt ze zwarter en ik heb geen last van klontjes. Al had ik van deze combinatie wel wat meer verwacht. Het had wel iets beter gekund. Deze combinatie is voor mij precies goed voor overdag. De mascara blijft goed zitten maar loopt wel gemakkelijk uit na een regenbui. Overigens is dat niet gek, want het is natuurlijk geen waterproof mascara!

Ik ben wel tevreden over deze mascara, en ik gebruik het ook elke dag maar ik ben er niet helemaal onderste boven van. De beide doppen doen wat ze moeten doen, maar voor mij is het geen 'wow- resultaat'. Als 'ie op is zou ik hem ook niet opnieuw kopen, maar gewoon op zoek gaan naar een andere mascara. Ik ben gewoon niet overtuigd. De 2 in 1 mascara is fijn, geeft een matig effect, maar had voor mij niet gehoeven. Het is meer iets 'extra's'. Ik heb liever gewoon weer een normale mascara met één borsteltje. 

De Rimmel London Day 2 Night mascara is te koop bij de drogist voor €12.99.

Hebben jullie wel eens een 2 in 1 mascara geprobeerd? Zijn jullie overtuigd van deze mascara's of had het wat jou betreft helemaal niet gehoeven? 

Mascara's, er kunnen er niet genoeg van in de winkels liggen. Elk beauty merk heeft wel een stel mascara's in hun assortiment. Da...