EOTD || With a touch of green

12:00 Nannick 0 Comments


Groen is een kleur dat ik niet vaak in mijn dagelijkse make- up routine gebruik. Toen ik op een dag een donker groene broek aan had, wilde ik ook een groene look maken. Gewoon voor overdag. Ik pakte de groene kleurtjes uit mijn stash, alleen ik kwam erachter dat ik helemaal niet zoveel groene kleurtjes heb. Eigenlijk 1 mono eyeshadow en een duo eyeshadow van Essence. Maar, ik heb hem alsnog gemaakt. En dit is de uiteindelijke look geworden, na veel te zitten prutsen...

Groen is (voor mij) een lastige kleur. Ik weet niet wat het is maar ik kan er gewoon niet zoveel bij bedenken, terwijl ik dat bij andere kleuren wel heb. Daarom besloot ik het maar veilig te houden en pakte ik de bruine kleur er weer bij. Echt, soms vraag ik me wel eens af of jullie ooit wel eens een look hebben gezien waarbij ik helemaal geen bruin heb gebruikt. Een uitdaging voor de volgende keer dus! ;)


Wat ik heb gedaan? Dat vind ik werkelijk een hele goede vraag. Ik heb zoveel zitten prutsen om deze look een succes te maken, dat ik niet eens meer weet hoe ik deze look heb gemaakt. Het enige dat ik weet is dat ik een groene kleur en een bruine kleur heb gebruikt. Okee, just kidding. Ik weet nog wel iets! Dit is wat ik heb gebruikt

> Essence duo eyeshadow 06 Perfect Match (uit het assortiment)
> Catrice Absolute Eye Quattro in 'OMG I Want That'
> Oogschaduwbasis Essence
> Rimmel Day 2 Night mascara
> Eyebrow designer van Essence
> 'Bow' (Oh so special palette)


De highlighter bracht ik aan op mijn wenkbrauwbot en in mijn binnenste ooghoek. Dit zorgt ervoor dat je ogen meer 'open' lijken en je wenkbrauwen geaccentueerd worden. Ik begon dit keer een beetje anders met het maken van de look, namelijk als eerste met de crease. Waarom begon ik eerst met de crease en niet met het bewegend ooglid? Omdat de kleur die ik gebruik op het bewegend ooglid niet heel erg dekkend is, als je dan gaat blenden in de crease vervaag je de kleur. En ik wil juist dat de groene kleur eruit springt!
De bruine shimmer kleur in het OMG I Want That palette van Catrice gebruikte ik dus in de crease (en op de onderste wimperrand), dit heb ik goed naar boven geblend. En dan de groene kleuren uit het duo eyeshadow palette van Essence op mijn bewegend ooglid. Tip: je kunt die groene kleur nat aanbrengen zodat de kleur nog intenser is!



 En als laatste heb ik voor jullie nog een full face. Eentje die voor de verandering wel van voren is gemaakt en waarbij ik recht in de camera kijk (geleerd van Beautygloss). Goed hé ;) ?. Ik vind het uiteindelijk wel een mooie look geworden, precies goed voor overdag en tegelijkertijd ook anders door de groene kleur. Me likes!

Gebruik jij vaak een groene kleur oogschaduw? En pas jij net zoals ik soms je oogschaduw aan op je kleren? Of vind je dit absoluut niet kunnen?

Groen is een kleur dat ik niet vaak in mijn dagelijkse make- up routine gebruik. Toen ik op een dag een donker groene broek aan had, wi...