Column || Spring is in the air!

12:00 Nannick 0 Comments


's Ochtends wakker worden met fluitende vogeltjes in plaats van keiharde regen, de zonnestralen in plaats van regendruppels en de kleurrijke bloemetjes in plaats van de natuur zonder kleur. Dat meiden, is de lente! Weg met de winter, we zijn al die kou onderhand wel zat. Nog eventjes wachten, want het is al bijna lente. Maar ook in deze week kunnen we al genieten van het heerlijke zonnetje en de strak blauwe lucht. Dat mag van mij nog wel zo blijven. Voor een paar maanden of zo. In dit artikel geef ik je 10 goede redenen waarom de lente zo ontzettend leuk en vrolijk is!

21 maart is de officiële datum waarop we kunnen zeggen dat het lente is, maar voor ons staat het zonnetje nu al klaar. En daar worden we met z'n allen heel vrolijk van.




1. Langer licht
Vinden jullie het ook altijd zo deprimerend als het eind van de middag (rond 5 uur) al super donker is? Ik wel! Tot 's avonds laat genieten van het zonnetje vind ik veel leuker dan binnen in het donker zitten met een stel kaarsen. Aan het eind van de middag gezellig met vrienden en vriendinnen terrassen met een lekker drankje in de zon! Love it!

2. Zonnebrillen weer
Zodra het eerste zonnestraaltje tevoorschijn komt loop ik al met mijn zonnebril op, meestal ben ik dan ook de enige. Maar dat maakt niet uit want als ik een zonnebril op heb betekend dat dat de zon schijnt, en wie wil dat nou niet?

3. Zonder jas, sjaal en muts ergens heen gaan
Dit vind ik echt een groot voordeel. Al die sjaals, mutsen en dikke jassen kunnen lekker de kast in. Zonder jas ergens naar toe gaan geeft me zo'n zomer gevoel. En al helemaal als dat al 's ochtends om 8 uur kan (als ik naar school ga). Ik fiets nu al een week in mijn zomerjas, yay!


4. Foto's maken
De donkere dagen zijn voorbij en alle foto liefhebbers (zoals ik) kunnen weer aan de slag met het maken van foto's. De zomerdagen zijn voor fotografen echt een voordeel, langer en genoeg licht zodat we de flitser niet hoeven te gebruiken. En er is genoeg te fotograferen in de natuur, zoals mooie bloemen.

5. Dagje naar het strand
Lekker zwemmen en zonnen met een stel vrienden en vriendinnen. Chillings!

6. Vrolijkheid
Het valt me gewoon op dat iedereen vrolijk is als het lente is. Iedereen wordt gewoon vrolijk van de zon en dan word ik automatisch ook vrolijk!

7. Kleurrijke kledingstukken
Kleding kopen voor de zomer vind ik veel leuker dan voor de winter. Als in de winkels de zomercollecties liggen wordt je gewoon happy van al die vrolijke kleuren. In de winter is alles zo saai en basic. Lang leve de vrolijke kleuren!


8. Bruin worden
Niet dat dit een voordeel voor mij is, want ik word gewoon niet bruin. Ik word overal bruin, behalve op me gezicht. En dat ziet er zo gek uit! Hoelang ik ook in de zon lig, ik word maar heel iets bruin op mijn gezicht. Hoogstens wordt ik een beetje rood... Maar voor degene die wel bruin worden is dit natuurlijk wel een voordeel! Een bruin tintje is stukken beter dan eruit zien als een melkfles. Toch?

9. In de zon zitten en relaxen
Spreekt voor zichzelf, of niet dan? Gewoon het ultieme relax- moment.

10. Wakker worden met vogels
Oh hier word ik nou echt vrolijk van. In de winter heb ik nooit zin om op te staan omdat het zo donker is en het meestal toch regent. Dat werkt nogal deprimerend. Maar in de zomer is het 's morgens als ik opsta al lekker licht buiten (en in mijn kamer). En en en! De vogeltjes fluiten!! Vanochtend ook! Als ik dat hoor dan ben ik binnen no- time me bed uit! Zo kom ik ook eens een keertje op tijd op school aan. Is dat bij jullie ook?

Ik ben erg blij dat het langzamerhand steeds mooier weer wordt! Jullie waarschijnlijk ook, zo niet: lees dan nog maar eens de bovenstaande voordelen van de lente ;).

Worden jullie ook zo vrolijk van de lente? :D

's Ochtends wakker worden met fluitende vogeltjes in plaats van keiharde regen, de zonnestralen in plaats van regendruppels en de kle...