Test || Make- up wat tegen een spatje kan

12:00 Nannick 0 Comments


Bron: weheartit.com

Ik spreek denk ik voor iedereen als ik zeg dat ik blij ben dat er waterproof make- up bestaat. Ook al zijn niet alle waterproof producten echt waterproof. Het is niet zo leuk om als een panda het water uit te komen. Daarom kiezen veel meiden om gewoon geen make- up te dragen als ze gaan zwemmen. Ook een prima oplossing, maar ik wilde perse met make- up zwemmen. De make- up die ik afgelopen zondag droeg was voor een test, ik droeg budget make- up maar waren die producten ook echt écht waterproof? Lees verder als je wilt weten welke producten ik heb getest en of dat ze de test goed zijn doorstaan!


Het leek mij niet handig om mijn hele make- up routine uit te voeren voordat ik ging zwemmen. Ik pakte enkel wat waterproof producten die ik hiervoor speciaal had gekocht. De wenkbrauwgel, het oogpotlood, dé waterproof mascara en de gel eyeliner gingen mee in mijn make- up tasje. Op naar het zwembad!


Essence Lash & Brow gel mascara
Dit goedje zorgt ervoor dat je wenkbrauwen perfect in model blijven zitten. Ik tekende mijn wenkbrauwen bij met het (welbekende, aller lichtste) wenkbrauwpotlood van de Hema. Deze 'gel' kun je ook op je wimpers doen als basis voor de mascara, maar dat deed ik niet. Ik gebruikte het dit keer alleen voor mijn wenkbrauwen.


Catrice Gel Eye Liner & Eye Liner brush
Dit setje nam ik ook mee. De gel eye liner bracht ik met het kwastje aan onder mijn ogen. Zo bracht ik net iets meer definitie bij mijn onderwimpers. Op de verpakking staat niet dat 'ie waterproof is, maar ik vond het een gokje waard! Deze Gel eye liner gebruikte ik niet als eyeliner tegen de wimperrand. Dit kan natuurlijk wel.


Catrice Volume Plus+ Waterproof mascara
De waterproof mascara is natuurlijk hét belangrijkste onderdeel van je make- up als je gaat met water in contact komt. Deze mascara van Catrice zit al een tijdje in het vernieuwde assortiment en ik vond het de hoogste tijd om die nu te gaan testen. Eens kijken of 'ie echt wel waterproof is.

Ik heb dus alleen deze 3 producten gebruikt. Poedervormen kun je beter vermijden want dat is er binnen no- time vanaf. Foundation is een optie, dan moet je wel de verpakking bestuderen of 'ie echt waterproof is. Maar in de meeste gevallen is dit niet zo. Ik zou de gok niet wagen en gewoon geen foundation opdoen. Pak dan bijvoorbeeld wat concealer. Dit blijft niet de hele tijd zitten maar het is toch wat! ;) Lipgloss en lipstick is ook niet slim om op te doen als je gaat zwemmen.

Maar zijn deze producten nou echt waterproof?

De test:
Ik heb me die middag ongeveer 5 uur in het zwembad vermaakt, inclusief wildwaterbaan en alle glijbanen die er waren (waar je dus met je gezicht onder water gaat). De make- up die ik droeg moest dus echt goed tegen water bestemd zijn. En dat waren ze! Mijn make- up was helemaal niet uitgelopen! Yay!
Alleen je zag nog maar een klein beetje van het wenkbrauwpotlood maar voor de rest zat alles er nog perfect op. Ik kan dus wel degelijk zeggen dat de Gel Eye Liner én de waterproof mascara van Catrice echt waterproof zijn.

Nu is het helemaal mooi dat al deze producten lekker goedkoop zijn en gewoon bij de drogisterij te vinden zijn. De mascara van Catrice is €3.49 en de Gel Eye Liner is €3.99. De wenkbrauwgel van Essence is €1.99!

Ik zeg: met deze make- up kun je makkelijk de hele middag onder water spartelen. Deze producten zijn dan ook perfect voor de zomer! 

Bron: weheartit.com Ik spreek denk ik voor iedereen als ik zeg dat ik blij ben dat er waterproof make- up bestaat. Ook al zijn nie...