Review || Catrice Eye aquarelle duo chalks in C03 'Boys Are Back'

12:00 Nannick 0 Comments


 De nieuwe limited edition van Catrice ligt vanaf begin van deze maand in de winkels, persoonlijk was ik alleen benieuwd naar de eye aquarelle duo chalks. Oogschaduw in de vorm van krijt. Dat klinkt interessant! Jammer genoeg lag er nog maar één variant in het schap en had ik geen andere keus dan deze mee te nemen. Eenmaal thuis was ik toch blij met mijn aankoop omdat het twee prachtige kleuren zijn. Deze oogschaduws maken deel uit van de 'feMALe' collectie van Catrice en bestaat uit 3 setjes oogschaduw. Ik heb 'Boys Are Back' daarvan meegenomen. Klik verder voor de hele review!

In het kartonnen doosje zitten 2 verschillende oogschaduws in een soort 'cubes', de oogschaduw zit in een plastic, vierkant doosje en een plastic dekseltje. Het is ongeveer hetzelfde idee als de Shimmer Cubes van The Body Shop, ik kan je al vast vertellen: de kwaliteit is bijna hetzelfde! Erg leuk bedacht, alleen is het een beetje moeilijk bij elkaar te houden. Maar dat weerhoudt ons natuurlijk niet van de pigmentatie en de geweldige kleuren. Deze combinatie van donker antracietgrijs en elegant mauve vind ik erg mooi! En er zit ook nog eens een grote hoeveelheid van oogschaduw in die schattige 'cubes'. Wat ik al wel een nadeel vind, is dat de oogschaduw nogal los in het plastic doosje zit, dus pas op als je niet wilt dat je oogschaduw binnen de kortste keren op de grond ligt. Ik zeg het maar even. 


"Een absolute innovatie: feMALE Eye Aquarelle Duo Chalks - krijt texturen, speciaal voor de ogen! Ogen krijgen een sexy en coole look met pure kleuren en langhoudende dekking. Eye Aquarelle Duo Chalks bestaan ​​uit een fascinerende kleurencombinatie van twee blokjes die aangebracht worden met feMALE Eye Aquarelle Applicators. Cool blauw met helder zilver, donker antracietgrijs met elegant mauve, glanzend abrikoos met subtiel nude. Een bijzondere en coole look is gegarandeerd!"
Aldus, Catrice.


De 2 kleuren zijn onwijs goed gepigmenteerd. Deze swatches zijn gemaakt zonder oogschaduwbasis met één veeg. Pretty good, dus! Één veeg is meer dan voldoende. Je kunt deze oogschaduws ook nat aanbrengen voor een nog mooier en intenser resultaat. De structuur van de oogschaduws vind ik erg fijn om mee te werken, ze blenden gemakkelijk en zijn niet te korrelig. Zo heb je minder last van fall- out. Wat alleen maar beter is, want ik zit niet te wachten op oogschaduw wat onder mijn oog zit.
De zwarte kleur bevat een lichte shimmer met allemaal verschillende kleurtjes, echt heel mooi! De linkse kleur die wat meer nijgt naar paars, vind ik ook erg mooi en zo'n kleurtje had ik nog niet eens in mijn stash. Beide kleuren kun je goed met elkaar combineren.


Alles omvattend, vind ik deze duo chalks erg leuk en goed gepigmenteerd, al vind ik de verpakking wat onhandig (lees: het openmaken). De oogschaduws zijn fijn in gebruik en het zijn mooie kleuren. Voor 2 oogschaduws moet je €2.99 betalen, wat neer komt op ongeveer €1.50 per oogschaduw. Het blijft me verbazen hoe goede pigment de Catrice oogschaduws leveren, voor zo'n ongelofelijke pigmentatie. Yay voor Catrice! Ik hoop dat de Duo Chalks in het vaste assortiment komen en dat er meerdere kleuren komen. Ze zijn zo goed en zijn schattig om bij elkaar te zetten (of op te stapelen, zoals hierboven op de foto te zien).

Heb jij wat gekocht van de feMALE limited edition? Wil je nog graag een van de duo chalks oogschaduws kopen? Dan zou ik snel zijn als ik jou was! Wat vinden jullie overigens van deze duo chalks oogschaduws, handig of juist niet?

 De nieuwe limited edition van Catrice ligt vanaf begin van deze maand in de winkels, persoonlijk was ik alleen benieuwd naar de eye aq...