Review || Freeman peel- off mask cucumber

12:00 Nannick 0 Comments


Één keer in de week verwen ik mijn gezichtje met een masker. Nou gebruik ik eigenlijk altijd een scrub van Garnier, maar die vond ik niet zo fijn meer. Mijn gezicht werd er nog droger van, niet zo fijn. Tijd voor een nieuwe dus. Van de week zag ik een review voorbij komen op misslipgloss.nl over de maskers van Freeman, wat te koop is bij de Tuinen. Doordat Cynthia zo positief was, wilde ik het ook wel eens proberen. Ik had nog nooit gehoord van het merk Freeman. Benieuwd hoe dit masker mij bevalt?

Je hebt verschillende soorten varianten maskers. Volgens mij zag ik chocolade, abrikoos, avocado, aardbei en komkommer staan. Ik heb gekozen voor de peel- off variant met komkommer. Lekker fris.
De verpakking is, voor een masker, erg groot van formaat, zo kan je er lekker lang mee doen! Het heeft een vrolijke en frisse uitstraling. Op de achterkant staan de ingrediënten, volgens Freeman zelf bestaat dit masker uit organische ingrediënten. Dat is fijn want hoe meer organisch = hoe vriendelijker voor je huid! Zoals gewoonlijk heb ik voor jullie de ingrediënten weer op de foto gezet.


In deze tube zit maar liefst 150 ml, daar kun je een hele poos mee vooruit! Op de foto hieronder zie je de eerste foto mijn gezicht mét masker, bij de tweede foto zie je het resultaat van het masker.

Dit is een peel- off maskertje, dat wil zeggen dat het opdroogt als een soort velletje op je huid die je na een kwartiertje eraf kan trekken. Je zou denken dat dat minder goed werkt dan een normaal masker, maar het trekt alle poriën uit je huid mee. Dus dan is het wel goed ;)! 



Het is een doorzichtig vloeistof wat je niet erg makkelijk kan uitsmeren, dat vond ik een beetje lastig gaan omdat de vloeistof best dik is. De kunst bij een peel- off masker is, dat je het niet te dik maar ook niet weer te dun aanbrengt. Wat weer een voordeel is, is dat je er niet voor gek bij loopt, omdat je het masker amper ziet zitten. Zo kan je tenminste die knappe jongens voor de deur begroeten... grapje! Je ruikt de geur van komkommer tijdens het aanbrengen van het masker wel, maar niet heel overheersend. Precies goed dus!

Ik heb dit masker na ongeveer een kwartiertje eraf gehaald. Ik deed het eerst gewoon met mijn handen, maar er blijven altijd wel wat schilfertjes zitten dus ik ging er daarna nog met lauw water overheen. Het is niet zo prettig om verder de hele dag nog te lopen met wat schilfertjes op je kaaklijn of in je haar. Heel erg charmant is het niet.

Mijn huid voelde na het masker echt super zacht en verzorgend aan. De rode gebieden rond mijn wangen en neus waren al een stuk minder en mijn puistjes waren een stuk minder rood. Yay, eindelijk een masker die mijn huid niet trekkerig en droog laat aanvoelen. Dikke pluspunt!


Al met al ben ik, net zoals Cynthia, heel erg tevreden over dit masker van Freeman. Nog even de plus- en minpunten op een rijtje:

Pluspunten:
- Meerdere keren bruikbaar
- Geen trekkerig of droog gevoel
- Organische ingrediënten
- Minder roodheden op mijn gezicht
- Maakt puistjes minder rood
- Prijs: €4.99
- Komkommer geur ruikt lekker
- Zuinig in gebruik
- Bij de Tuinen te koop

Minpunten:
- Niet zo makkelijk uit te smeren
- Resten van het masker blijven snel zitten en kun je over het hoofd zien


9 pluspunten en 2 minpunten voor dit masker, ik vind het een top masker en als deze ooit op gaat koop ik deze zeker weer opnieuw! Heb jij een van de Freeman maskers?

Één keer in de week verwen ik mijn gezichtje met een masker. Nou gebruik ik eigenlijk altijd een scrub van Garnier, maar die vond ik niet...