Haar || Hoe doe ik mijn (korte) haar?

12:00 Nannick 0 Comments


"Meiden met kort haar, dat hoort toch niet en dat is toch helemaal niet sexy!!" is een uitspraak wat al snel gezegd wordt als mensen meiden met kort haar zien. Er zijn genoeg meiden waarbij een kort kapsel heel leuk staat. Kijk Emma Watson bijvoorbeeld. Bij mij hoef je echt niet met lang haar aan te komen, want dat staat me gewoon niet. Dat kan ik je nu alvast vertellen. Dat is dan ook de reden waarom ik heb gekozen om mijn haar kort te laten knippen, ik heb het nu al zo'n 5 jaar en door de jaren heen heb ik verschillende korte kapsels gehad, maar op de manier hoe ik het nu heb vind ik het het leukst. Ik ben er blij mee en het kan me niet veel schelen wat anderen van mijn haar vinden. Het hoort bij mij, iedereen is er al aan gewend en ik heb er vaak aan gedacht om me haar weer lang te laten groeien maar ik wil dat gewoon niet meer. Maar de belangrijkste vraag: hoe doe ik nou mijn haar? Ik ga het je vertellen in dit artikel!

Nee ik gebruik geen gel, om mijn haar stug en plakkerig te maken. Bah! Eerst deed ik dat wel, maar sinds een paar maanden ben ik daar mee gestopt. Mijn haar zit in een soort traject wat nog niet is afgelopen. Ik wil namelijk mijn lok aan de rechterkant langer laten groeien tot onder mijn kaaklijn (daar is 'ie bijna!!) en de 2 punten aan de onderkant van mijn haar achterop mijn hoofd ga ik ook langer laten groeien. Ik ben er al heel lang mee bezig maar nu begint het er op te lijken. Doordat mijn haar langer is geworden kan ik niet meer de producten gebruiken die ik eerst gebruikte. Vandaar nu: een hele andere routine.


Dit zijn eigenlijk alle producten die ik voor mijn haar gebruik, helemaal niet zo veel. En om eerlijk te zijn ben ik 's ochtends meer tijd kwijt met mijn make- up dan met mijn haren. Mijn haar heeft maar een kleine touch- up nodig om perfect in model te zitten. Daar ben ik blij mee, want ik haat het als ik 's ochtends hele tijd zit te prutsen omdat mijn haar niet wilt zitten. Deze producten zorgen ervoor dat mijn haar er goed en gezond uit ziet!


Dit voedend masker van Dove vind ik heel fijn voor onder de douche. Ik gebruik het net als ik mijn haar heb gewassen (om de 2 dagen). Dit spul masseer ik goed in mijn haar, vooral bij de puntjes, en laat ik eventjes zitten. Dit goedje voor mijn haar ruikt ongelofelijk lekker, het verzorgt mijn haar ook want het laat mijn haar stralen en minder dof lijken. Jammer genoeg is de pot nu zo'n beetje leeg. Ik heb er ongeveer 4 maanden mee gedaan, en dat vind ik echt netjes! Deze variant is jammer genoeg niet meer te koop in de winkels, alleen een blauwe variant. Dat moet ik nog maar eventjes uitzoeken...


Deze mousse van Kyrell gebruik ik alleen als ik mijn haar heb gewassen. Dit product smeer ik in mijn haren als het 'handdoekdroog' is. Het zorgt ervoor dat mijn haar wat steviger wordt waardoor ik het de volgende ochtend een stuk beter in model kan brengen. Deze mousse is heel goedkoop, wat mij betreft hoeft een mousse niet zo heel duur te zijn want volgens mij is over het algemeen de werking hetzelfde. Het zorgt voor versteviging, nou dat doet deze ook!


De ochtend nadat ik mijn haar heb gewassen onder de douche gebruik ik een héél klein beetje gel. Ik smeer het heel zachtjes over mijn haar waardoor het iets minder pluizig is. Deze gel zorgt er ook voor dat mijn haar wat makkelijker bij elkaar zit en er niet overal haartjes uitspringen. Hij ruikt ook heel lekker voor een gel!
Ik gebruik deze gel dus niet elke dag, maar om de 2 dagen.


Mijn held, aller tijden! De haarlak is voor mij een uitkomst wat op de eerste plaats staat, wat betreft haarproducten. Deze spray maakt mijn haar een stuk steviger en zorgt ervoor dat mijn haar gedurende dag altijd in model zit. Vandaar heb ik ook nummer 4: 'ultra strong'. Haarlak is wel een product wat ik elke dag gebruik. Meestal hoef ik 's ochtends alleen maar een beetje haarlak in te doen en dan zit mijn haar alweer goed. Lucky me!

Zoals je ziet gebruik ik niet heel veel producten voor mijn haar en verzorg ik ze met liefde! De meeste vriendinnen zeggen dat kort haar zo makkelijk is en dat het altijd goed zit, maar geloof me: er zijn genoeg dagen waarop mijn haar totaal niet wilt zitten! Lang leve de 'bad hairdays'! Die heeft iedereen, of je nou lang of kort haar hebt!

Nou heb ik een vraag voor jullie: wat vinden jullie van meiden met kort haar?

"Meiden met kort haar, dat hoort toch niet en dat is toch helemaal niet sexy!!" is een uitspraak wat al snel gezegd wordt als m...