Review || Catrice Prime and fine smoothing refiner

12:00 Nannick 0 Comments


Een gezichtsprimer is de belangrijkste basis voor je gezichtsmake- up, sinds kort kan ik niet zonder dit product. Een primer zorgt ervoor dat je foundation en verdere gezichtsmake- up veel beter en langer blijft zitten. Wat het ook doet is het glad maken van je huid, waardoor je foundation er mooier door lijkt. Een tijdje geleden had Catrice ervoor gekozen om een Prime and Fine smoothing refiner in haar assortiment te stoppen, die heb ik nu voor jullie getest!

Deze primer van Catrice is te koop voor €4.99 wat helemaal niet duur is voor een primer, primers van andere merken zijn stukken duurder!
Een primer heeft zoals ik al eerder zei 2 functies:
1. Het zorgt ervoor dat je make- up langer blijft zitten. Dit doet de primer omdat de primer een soort 'scheiding' is tussen je huid en je foundation. Op die manier smelt de foundation niet met het vet in je huid en zorgt het er dus voor dat je foundation gewoon op z'n plek blijft zitten.
2. Verder zorgt een primer ook voor een gladde huid, lijntjes zijn minder goed zichtbaar en ook de poriën zijn wat minder zichtbaar.


Deze primer van Catrice vind ik een mooie en chique verpakking hebben, het product zit in een potje en daar komen we gelijk het eerste en het ergste nadeel tegen. Het zou een stuk makkelijker zijn als het in een tube zat. Een potje is niet hygiënisch, omdat je er telkens met je vingers in gaat. Bovendien is het funest voor meiden met lange nagels, het product gaat dan onder je nagels zitten (bah!).


Het is een licht rozige crème. In dit potje zit 14 gram, iets waar je wel een tijdje mee vooruit kunt, omdat je telkens maar een kleine hoeveelheid nodig hebt. Het is makkelijk uit te smeren, als je het eenmaal hebt uitgesmeerd zie je trouwens niks meer terug van de rozige kleur. Ook zit er geen shimmer in dit product, de mousse is geheel mat.

Tijdens het aanbrengen van dit product vond ik het wel een beetje raar aanvoelen, want ik had verwacht dat dit mijn huid een stuk minder vet zou maken zodat de foundation beter hecht. Maar tot mijn grote verbazing was mijn huid juist iets vetter geworden, dat is nou het gene wat ik net niet snap. Het zal wel aan mij liggen.


Gelukkig werkt dit product wel heel goed, het is inderdaad een goede basis voor onder mijn foundation. De velletjes op mijn gezicht zijn minder goed zichtbaar en mijn make- up blijft inderdaad langer en beter zitten. Meestal is mijn foundation op het einde van de dag niet meer zo goed zichtbaar, met deze primer is dat verleden tijd. Fijn dat een product zijn beloftes waarmaakt!!

Voordelen:
- Smeert goed uit
- Prijs (€4.99)
- Voelt zacht aan
- Maakt mijn huid wat gladder
- Lijntjes en velletjes minder goed zichtbaar
- Zorgt ervoor dat mijn make- up lang blijft zitten
- Zuinig in gebruik
- Chique verpakking
- Het product is mat

Nadelen:
- Verpakking, niet zo hygiënisch
- Voelt wat vettig

Al met al ben ik heel tevreden over dit product, het is inmiddels een van mijn favorieten geworden (zoals je kon zien in het artikel over mijn re- buys). Als dit product op is zou ik zeker weten een nieuwe kopen! De Catrice Prime and Fine is dus verkrijgbaar bij de Trekpleister en het Kruidvat, dit product zit gewoon in het vaste assortiment voor €4.99.

Gebruik jij een primer voor onder je foundation, zo ja: wat is jouw favoriete primer?

Een gezichtsprimer is de belangrijkste basis voor je gezichtsmake- up, sinds kort kan ik niet zonder dit product. Een primer zorgt ervoor...