EOTD || Catrice Cruise Couture palette

12:00 Nannick 0 Comments


Alweer een aantal daagjes terug (volgens mij 2), ik weet namelijk niet wanneer dit artikel online staat, had ik jullie het Cruise Couture oogschaduw palette van Catrice laten zien. Het was een palette met alleen maar felle kleurtjes. Ik kan me voorstellen dat sommige meiden dit palette niet kopen, vanwege de felle kleuren. Ik ben het met jullie eens, een look maken met een neutrale kleuren is makkelijker, maar een beetje kleur in je look is ook mooi. Daarom heb ik een look gemaakt waarin ik alle 5 de kleuren heb gebruikt, klik verder als je benieuwd bent geworden!

Het samenstellen van de look was wat moeilijk, maar uiteindelijk is er wel een mooie look uitgekomen! Een al kleur, perfect voor de zomer. Al is die zomer bij ons op dit moment ver te zoeken, zomer: waar blijf je nou?


Dit is de uiteindelijke look! Zoals ik al zei is het een echte zomerse look geworden. Ik heb voor mij doen echt veel verschillende kleuren gebruikt, namelijk 6 kleuren. Record!

Eerst begin je natuurlijk met een basis, neem bijvoorbeeld die van Essence. Daarna bracht ik de roze/rode kleur uit het Catrice palette aan op mijn gehele ooglid. De donkerblauwe komt in de buitenste ooghoek. Zie je trouwens dat deze kleur er heel anders uit ziet op mijn ogen, heel gek! Op mijn ogen lijkt 'ie bijna paars, terwijl 'ie toch echt donkerblauw is in het palette! Deze 2 kleuren moet je goed met elkaar blenden, zodat het mooi in elkaar overloopt. De shimmer lichtblauwe kleur bracht ik aan in de crease, dit een beetje naar boven geblend. Dan hebben we als goed is nog één kleur niet gebruikt, en dat is de oranje. De oranje breng ik nog aan boven de blauwe kleur, niet heel duidelijk maar het geeft net een extra touch! De witte kleur heb ik op mijn wenkbrauwbot en in mijn binnenste ooghoek aangebracht. Ten slotte een koper kleur op mijn onderste wimperrand. Zet een dikke zwarte lijn boven je ogen, om het nog meer op te laten vallen. Als laatste voed je je wimpers met een likje mascara.


Om dit palette te beoordelen op de bruikbaarheid is moeilijk. Niet alle kleuren blenden even makkelijk, dat vind ik jammer. De blauwe kleur bijvoorbeeld blend heel goed en blend je niet 'weg'. Als je de roze en de donkerblauwe kleur met elkaar blend, heb je niks meer over. Dus daar moet je heel voorzichtig mee zijn, wat ik niet echt fijn vind. De oranje kleur is precies hetzelfde als de blauwe, blend dus makkelijk. Het grootste nadeel ligt hem dus bij de matte kleuren. Jammer, want dan zou het een top palette zijn. Als je een beetje voorzichtig doet met de matte kleuren is er wel een mooie look van te maken!


Overigens draag ik deze look zonder pardon gewoon overdag, het maakt me niet uit of mensen het 'too much' vinden. Ik draag lekker wat ik leuk en mooi vind. Zo ook dit dus. Ik vind het wel lekker vrolijk staan, al die kleurtjes zo! Ik heb de felle kleuren expres niet omhoog geblend, zodat het niet een uitbundige look wordt. En uiteraard doet bruin ook wonderen!



De gebruikte producten zijn:
Essence oogschaduwbasis
Hema kwasten
Catrice Cruise Couture eyeshadow palette
Essence Eyeliner Pen
Maybelline One By One waterproof mascara
Sleek Oh So Special Palette

Wat vinden jullie van deze look? Zouden jullie deze look zo overdag dragen of vinden jullie dit 'too much'? En laat ook weten of jij de look ook zo had gemaakt of heel anders. Ik ben benieuwd!

Alweer een aantal daagjes terug (volgens mij 2), ik weet namelijk niet wanneer dit artikel online staat, had ik jullie het Cruise Couture...